20 February, 2015

Yoga lifestyle!


För ungefär sju år sedan slutade jag med Yoga. Förlorade genast min vighet och smidighet och nu är den nere på noll. Jag började så smått igen för några år sen när jag gick på gym, då körde jag lite Body Balance i grupp. Nu är det dags att börja igen, på allvar. Både för att få tillbaka min vighet och för att stärka muskler och det viktigaste av allt; STRESSA NER! Stressen jag bär på är inte bra för varken kropp eller själ och det är jag medveten om. Kör lite Pilates också när vi ändå håller på. Igår kväll gjorde jag ett kort pass pilates och vad det var ovant att röra sig på det där viset igen, men skönt! Känner av det idag men i eftermiddag blir det ett långpass yoga och avslappning efteråt. Läste om min yogamatta och såg att den är gjord i den värsta plasten av alla, det känns lite surt men en yogamatta i naturgummi kostar nästan 700 kronor och det har jag inte råd med just nu, så får dras med den jag har, den fyller sin funktion åtminstone. ;)

Inatt blir det jobb och imorgon natt blir det också jobb. Inte på mitt favoritställe men det går ändå, behöver timmarna för att få ut en någorlunda lön och de boende är viktigast, inte byggnaden. Man får tänka så! Jag har fått sommarjobb spikat nu iallafall. Det blir en natttjänst på Oxhagshemmet vilket jag är väldigt glad och nöjd över. Längtar tills jag får ett schema att gå efter!

Anledningen till att jag varit frånvarande från bloggen är som vanligt att tiden inte räcker till. Framförallt är det den här förbenade kursen Etik och människans livsvillkor som tar kål på mig och ger mig en sån ångest. Så tråkig kurs och jag är hela tiden ute i sista minuten när jag gör uppgifterna vilket gör det ännu värre. Ligger iallafall på C och D i uppgifterna än så länge. Nu har jag en som jag bara har öppnat och tittat på som ska vara inlämnad senast på måndag. Vet inte hur jag ska hinna. Försöker att inte tänka på det och ta det som det kommer, men det är svårt. STRESSA NER var det ja, blir stressad bara av att skriva det här, haha! 

Nu ska jag snart åka och hämta Viktor på dagis så måste sluta. Hoppas ni har det toppen och sug åt er av budskapet nedan och följ det vad som än krävs! ;) KRAM!

Ps. Kommer snart lite tips på ekologiska produkter som jag testat och lite annat ekologiskt snack.

No comments:

Post a Comment