04 February, 2015

Sådär lagom trött.

Inatt har det snöat och det snöar fortfarande lite smått. Detta resulterade i att alla bussar var minst en kvart försenade imorse vilket gjorde att slutresultatet blev att jag inte var hemma förrän vid nio snåret trots att jag slutade jobba kvart över sju imorse. Klockan var ställd på elva (hinna gå ut med hunden) eftersom jag vid tolv ska åka iväg på möte på Viktors dagis. Så jag kände att det är inte värt att jag sover bara två timmar, då kanske jag inte vaknar när klockan ringer. Så jag satte mig och pluggade, jag läser och läser men denna kursen är så svår (och tråkig) vilket gör att det känns som jag läser i onödan, inget fastnar ändå och jag har tittat och klurat på skrivuppgiften men inte skrivit ett ord, känner att stressen smyger sig på med en intensiv fart då den ska lämnas in på fredag och imorgon hämtar jag Viktor och så kanske det blir nattjobb på fredag, man vet aldrig. Panikångest som hopar sig, börjar göra ont i hjärtat när jag andas. 

Nu ska jag snart åka på det där mötet och är sådär lagom trött. Svimfärdigt trött. Sinnessjukt trött. Sådär lagom trött så jag skulle kunna ramla ihop och somna när som helst, eller sluddra fram något osammanhängande om blommor...typ. Så trött. Efter mötet blir det hem igen och hinna sova en timme innan det är dags att laga mat tills maken och dottern kommer hem. Ville plugga ikväll, börja på uppgiften åtminstone men jag kommer nog inte orka det. Fan också. Varför sov jag inte de där två timmarna iallafall och tog risken att inte vakna. Blir så arg på mig själv.


Jepp, hårsnoddar från Pärlis funkar bra på jobbet när Vera ändå vägrar använda dem. Undrar om jag någonsin kommer få sätta upp håret några längre stunder på den ungen alltså!

Hoppas ni har en bättre dag än jag kära läsare! Kram.

2 comments:

  1. åh :( sömnen är så himla viktig. man kan verkligen bli helt avtrubbad när man inte fått sova som man behöver. Särskilt när man måste hitta energin till att orka med skolarbeten och så. Kommer ihåg när jag pluggade till USK, jag hoppade av studierna för jag inte klarade av det (då hade jag även sömnproblem). Men det är inte helt lätt! Men du har grejat det galant hittills och det blir skönt för dig när det är klart <3.

    ReplyDelete
  2. tycker du är fantastisk som kämpar med studierna som du gör och jobbar!!

    kram

    ReplyDelete