31 January, 2015

Vardagsliv.

Nu kommer det ett vardagligt inlägg så för er som tycker det är tråkigt att läsa om, kan sluta läsa nu! :) Jag har inte hunnit (läs: orkat) blogga på några dagar, har varit så trött när jag väl fått tid över. Blir lite så när jag jobbat natt så oregelbundet som jag gör, man liksom hinner inte få någon rutin. Sömnen blir lidande för jag blir så pigg när jag jobbat natt och somnar framåt lunch och får därför mindre sömn än vad jag egentligen behöver eftersom jag aldrig hinner sova innan jag jobbar natt. En ond cirkel det där. Jaja.. sånt är mitt liv och det går bra så länge jag inte mår alltför dåligt av det och det gör jag faktiskt inte. :)

För några dagar sen hade jag en superbra start på dagen, den såg ut så här:


Det roligaste är att det hände en gång till några timmar senare... Vet inte om jag ska skratta eller gråta när sånt där händer, haha. 

Förra helgen var jag och fyllde på mina fransar så nu känner jag mig hel igen, känner mig så fattig när de börjar försvinna. Det är så skönt att slippa ha mascara tycker jag och försöka hitta en bra ekologisk mascara som kan göra mina obefintliga fransar längre, det uppdraget vill jag inte ens tänka på..



Den nedersta bilden tog jag innan jag jobbade natt på Trädgården i torsdags och det var en ganska lugn natt trots att vi var tre stycken på fyra våningar, dessa nedskärningar är för jävliga om ni frågar mig, det är ännu värre på andra ställen vad jag har hört.. :( 

I fredags hade jag sen en arbetsintervju via Skype hos det HÄR företaget som barnvakt. Spännande att se om jag får det. :) På kvällen kom min lillasyster Felicia hit och hon stannar tills imorgon. :) Idag har vi varit iväg och handlat lite på Giraffen köpcenter hela gänget och det är så mysigt när hon är här. Jag längtar tills vi flyttar i maj för då kommer Felicia flytta till oss också, vi kommer bli familjehem åt henne för er som inte vet det. Visst litegrann kommer man nog sakna vårt lilla "hus" och området här:


 Nu ikväll har jag suttit med min första skrivuppgift i Etik och människans livsvillkor som ska lämnas in på måndag, har gjort klart två frågor och tar resten imorgon tänkte jag. Vårdpedagogik och handledning fick jag C i, mycket nöjd med det. :) 

Nu ska jag snart iväg och jobba natt på Linden, där brukar det vara full fart hela natten så känns jobbigt att jag inte hunnit sova innan, men det är bara att kämpa. Får sova imorgon! Sen jobbar jag natt imorgon med fast på Björken. Ja, alla dessa namn på avdelningarna alltså.. ;) Massa olika att hålla reda på, tänk bara hur många boenden jag har koll på egentligen. Närmare 100 stycken om man räknar alla boenden och avdelningar. Helt galet!

Avslutar med en härlig bild på vår Vera som börjar bli så stor! Kan inte fatta att hon snart fyller 2 år redan. Underbara unge!




Ha det bra alla fina!

No comments:

Post a Comment