08 September, 2014

Att försöka fånga dagen...

...är helt omöjligt just nu.

Det är mestadels därför det dröjt med något blogginlägg för mig. Det är så mycket jag vill hinna berätta men det blir så förbannat rörigt när jag knapprar in allt i ett enda inlägg och det tar längre tid än man tror, och tid är något jag knappt har över längre, när jag väl får tid över så vill jag umgås med barnen och maken. Det får bli ett inlägg med det som händer bara just idag, jag vet aldrig när jag hinner och orkar skriva nästa blogginlägg men förhoppningsvis snart, jag vill inte lägga ner bloggen och det har jag skrivit många gånger förut, jag ger inte upp min blogg hur sällan det än blir att jag skriver. Bloggen har tyvärr hamnat i skymundan av mitt liv i all stress och alla känslor som virvlar inom mig just nu.

Idag har jag varit på möte hos min advokat. Den 16:e september ska det äntligen bli rättegång om Viktors boende. Det har dröjt ut på tiden och det har gått nästan 2 år sen stämningen. Helt sjukt! 

Nu hoppas jag innerligt att det inte ska bli inställt igen.. vill bara att det ska vara över så att jag kan få ha min son varannan vecka som jag borde få ha. Att han ska få slippa hoppa hit och dit så som det blir nu för helt plötsligt får han inte lov att vara på nattdagis utan då ska han sova hos sin pappa de nätterna, det har vi tydligen kommit överens om utan att jag ens visste om det, men det kanske kallas att komma överens när den andra personen inte svarar på sms som handlar om det och sen när man pratar om det i telefon ger luren till grabben för att säga godnatt mitt i en diskussion, när jag försöker förklara varför jag vill ha honom på nattdagiset istället.. 

Detta gör iallafall att jag träffar Viktor mycket mindre och att han själv mår dåligt för att det blir ett hoppande fram och tillbaka istället för att han är hos mig när han ska vara hos mig, även om han befinner sig på nattdagis en natt så vet han ändå att han är hos mig och att jag hämtar på morgonen. Svårt att förklara, men sist jag hämtade på honom på sitt dagis så hade han världens utbrott för att hans pappa skulle hämta den dagen trodde han, kanske hade han inte lyssnat ordentligt när hans pappa sade att jag skulle hämta, vet inte riktigt, kanske för att han antog det för att han hade lämnat. I sommar har vi haft ett himla hoppande på grund av mitt sommarvikariat och det har märkts tydligt på Viktor att han inte trivs att ha det så! För någon vecka sedan var han hos mig måndag-fredag hos mig utan något hoppande till pappa någon natt och vilken härlig vecka vi hade, inget bråk, inget tjafs, bara harmoni och en go och glad unge hela tiden.. Viktor behöver ha det så för att må bra, av det jag har märkt på honom iallafall. Sen kan jag inte säga exakt hur han tänker och känner såklart!

Nä, jag vill bara ha allt på papper och ha en dom på att han ska vara hos mig varannan vecka så det kan slippa bli sånt här tjafs, orkar inte. Att man ens ska behöva kämpa för att få ha varannan vecka istället för 5 dagar varannan vecka är bara helt sanslöst och jag finner inga ord över hur jag känner... Min grabb förtjänar att må bra och att hans behov ska sättas i första hand.. det är nog nu.


Utöver detta så är allt bra. Jobbar, studerar, umgås med familjen så mycket som är möjligt och försöker få livspusslet att gå ihop helt enkelt. Hoppas ni som fortfarande klickar er in här har det bra och tack för att ni fortfarande besöker min blogg, det är guld värt!


No comments:

Post a Comment