03 February, 2014

Dags för 5:2 dieten!

Idag började jag med 5:2 dieten. Jag köpte ett paket från Gymgrossisten som innehöll föjande:

1 x Quick Diet Complete, 40 servings - Komplett måltidsersättare! 
2 x Ripped Pro, 40 caps - Aptitdämpande och uppiggande fettförbrännare! 
2 x Omega-3, 90 caps - Nyttig fiskolja i kapselform med essentiella fettsyror!

Jag kommer ha mina fasta dagar måndagar och torsdagar. Så idag var min första fasta dag. Jag har varit sjuk och inte haft någon aptit så igår åt jag nästan ingenting och det kan nog vara därför det gått rätt så bra idag, mått lite illa efter jag tagit de där måltidsersättarna men jag vet inte om det är för att jag inte är frisk än eller för att de är så himla äckliga. När dessa är slut kommer jag köpa Naturdiet eller något liknande istället för de vet jag att jag tycker om, kommer inte klara det om jag måste tvinga i mig måltidsersättningen. Nu som först är jag hungrig, riktigt hungrig, så sitter och tänker på att imorgon får jag äntligen äta och så har jag köpt en energiläsk som belöning med. 

Jag har inspirerats att börja med 5:2 dieten av att läsa om vilka fantastiska resultat min fina bloggvän Nathalié har fått. Hon kämpar på och är så himla bra! Hennes blogg är värt ett besök. :)

Såååå.. min träning sen jag skrev sist har varit sådär. Har inte tränat 4 dagar i veckan som jag skulle, och nu förra veckan blev det inget alls. Har haft noll ork och motivation trots att maken har tjatat och försökt pusha mig. Nu har vi bestämt att han ska hjälpa mig att träna så det blir av 4 dagar i veckan och han ska bestämma vad jag ska träna så att det inte blir som det blivit nu att jag har haft ett schema vad jag ska träna vilken dag och så hela dagen har jag gått och gruvat mig för det jobbiga jag ska träna. Det enda jag har tyckt vart roligt att träna så är det ben och rumpa, roligaste övningarna. Vi har köpt såna där gummiband nu med så han ska visa mig massa övningar med dem. :) Jag har köpt ett proteinpulver med smak av Päron/Vanilj, ska bli spännande att se om den är god. Imorgon är det träningsdag!

Mina mått och min vikt då? Ja, det är hela 3 veckor som ni inte fått ta del av och även om jag har slarvat med träning och mat så har jag ändå vägt mig och tagit mina mått, inget fuskande med det. Det har gått upp och ner med vikten, men måtten har iallafall inte blivit så jättemycket sämre, skönt det iallafall så det slipper kännas som att man börjar om från början igen. Idag vägde jag faktiskt mindre än min startvikt dessutom. Här har ni mina resultat:

20/1-2014

HALS: 34,5 cm
AXLAR: 44 cm
BYST: 96 cm
ÖVERARM: 29 cm
HANDLED: 15,5 cm
MIDJA HÖG: 81 cm
MIDJA LÅG: 91 cm
HÖFT: 98,5 cm
LÅR: 52,5 cm
VAD: 37 cm
VRIST: 20,5 cm
VIKT: 79 kilo

27/1-2014

HALS: 34,5 cm
AXLAR: 44 cm
BYST: 95 cm
ÖVERARM: 29,5 cm
HANDLED: 15,5 cm
MIDJA HÖG: 81 cm
MIDJA LÅG: 91 cm
HÖFT: 97 cm
LÅR: 53 cm
VAD: 37,5 cm
VRIST: 21,5 cm
VIKT: 80,1 kg

3/2-2014

HALS: 34 cm
AXLAR: 43 cm
BYST: 92 cm
ÖVERARM: 29 cm
HANDLED: 15 cm
MIDJA HÖG: 80 cm
MIDJA LÅG: 91 cm
HÖFT: 95 cm
LÅR: 54 cm
VAD: 37 cm
VRIST: 21 cm
VIKT: 78,5 kg

Det känns som att låren är mitt största problem. Så fort jag äter godis och inte tränar så är det låren som går upp i mått. Jag märker också att nu när jag inte tränat på en vecka så blir överarm, hals, vad och allt sånt mindre, typ som att musklerna försvinner så fort! Jag känner mig tjock och plufsig trots att vikten är bättre nu än när jag startade om så jag hoppas att 5:2 dieten kan hjälpa mig. Jag slutar äta godis nu igen, men kommer äta något gott på helgen. Man måste unna sig, men inte varje dag! :)

Håll tummarna att jag fixar det här så att jag kan gå ner i vikt till åtminstone 70 kilo och skapa synliga muskler till slut. ;)

Innan jag fick barn så var jag smal, dit vill jag igen. Hälsan och alkoholvanorna vill jag dock inte tillbaka till, bara utseendet fast med lite rynkor, man börjar ju bli gammal. ;) Min goda vän Emma är med på nedre bilden. 



Nu måste jag sova så att det blir morgon och jag får äta igen!

3 comments:

  1. Jag har kört 5:2 sen september och tappat närmare 10 kg. Den enda diet som jag kan följa då den inte är krånglig alls, man får unna sig nåt gott på helgen om man vill och det är nåt som fungerar tillsammans med resten av familjen som äter som vanligt :)

    ReplyDelete
  2. du kommer greja detta galant =)). allevo shakes och soppor är också goda. de innehåller 120kcal per portion så man kan äta ganska många såna om man vill hehe. jag brukar ha smörgåsrån hemma som bara är 15kcal/st och ibland byter jag ut en shake/soppa mot smörgåsrån eller ett par riskakor utan salt. ibland måste jag ha något att tugga på.. tror det är en vanesak.

    heja dig =))

    ReplyDelete
  3. Dendär 5:2 verkar vara mycket populär just nu, som LCHF var för något år sedan! Tror du det funkkar ? Det verkar ju ganska lätt om man klarar av att fasta ? Tror jag ska ta och läsa på om den lite :)

    ReplyDelete