03 February, 2014

Vecka 6 - Hemma

Bloggutmaning365 är skapad av Liie,kika in där och vad med du också! :)

VECKA 6 - HEMMA 

Det kunde inte varit lägligare med det här temat då jag just idag har börjat med ett skitbra städschema hemma, så nu hoppas jag det ska hållas städat härhemma. ;) Återstår att se. Om en vecka kanske jag klagar igen på hur stökigt det är och att jag aldrig hinner städa.

034. Hur ser ditt drömhem ut?

Åh. Jag har inte direkt något drömhem faktiskt. Vi har tittat på en fyra i förra veckan som jag verkligen, verkligen vill ha. Så man kan säga att det är mitt drömhem! Hoppas vi får den. HÅLL TUMMARNA!

Mitt drömhem just nu är egentligen bara STÖRRE nämligen. Vi bor i en tvåa. Viktor har ett eget rum här, jag och Krysztof har vår säng i vardagsrummet där även Veras spjälsäng är och hennes leksaker. Och våra träningsprylar. Det börjar bli trångt.

Jag har aldrig velat bo i hus, jag är lägenhetsmänniska in i benmärgen. Jag tycker det är lagom stort att städa en lägenhet, ett helt hus hade gått mig på nerverna. ;)

Mitt drömhem har tvättmaskin, diskmaskin och trädgård. Barnen och vi har varsitt rum.

Så förhoppningsvis kommer vi snart bo i vårt drömhem! Hittade ingen passande bild så ni får en bild på mina snygga strumpor, haha. :)


035. Vad tycker du om att andra människor rotar i ditt badrumsskåp när de lånar toaletten?

Jag hoppas väl inte att människor jag bjuder in till mitt hem rotar i mitt badrumsskåp. Jag anser det vara allmänt hyfs och sunt förnuft att man inte gör det, om det är något personen behöver så ser jag det som en självklarhet att de frågar mig innan de börjar rota. Så gör jag hos andra iallafall, så är jag uppfostrad. ;)

Min lilla smyckeshörna på toaletten, det är dålig bild för jag orkade inte ladda telefonen så jag kunde ha blixt. Höjden av lathet!




036. Vilken stil har du hemma?

Jag har ingen ANING om vad vi har för stil hemma. Mycket vita möbler just nu, blandat med second hand. Så kanske Shabby chic eller vad det heter? (STAVNING!)

037. Om du bara fick välja en prydnad som du redan har att spara, vilken blir det?

Vi har ju en del prydnader eftersom jag samlar på sköldpaddor, men om jag bara fick välja en så skulle det bli en katt som tillhörde min fina moster "Lulle" (Ulrika) som varit död sen länge. Den kommer jag aldrig kasta och jag hoppas på att den aldrig går sönder. Kärlek.



038. Länka en bloggare som du tycker har det fint hemma

Jag följer flera stycken som jag tycker har det fint hemma av det de har visat. Så jag väljer att länka ett par stycken istället, svårt att bara välja en. :)


Johannas pratstund
Johanna Retrolover
Liie
Nathalié

039. Hiss och Diss - Ditt hem

Hiss

- Det är bra planerat trots att det är en liten tvåa så känns den större
- Vi har tvättstugan bara några meter från vår ytterdörr
- Det är mysigare än lägenhetshus, vi har som små villor istället
- Barnvänligt område
- Stort förråd utanför ytterdörren

Diss

- Allt mögel på verandan, på sommaren är det som en bastu därute också
- Att det kommer in luft här och var, vilket gör att det är skitkallt på vintern och supervarmt på sommaren
- Handikappsdusch istället för badkar, den går inte rengöra, varken ordentligt inuti eller bakom
- Dålig luft
- Vårt köksbord är skitlitet, men det får inte plats ett större


040. 5 saker som aldrig kommer in i ditt hem

Hmm.. jag tycker att den här är jättesvår. Har egentligen inga saker som jag verkligen ogillar i inredningsväg så fick fundera både länge och väl på denna.

1. Buddha figurer i någon form, är inte buddhist och tycker de är fula också.
2. Maskroslampan från IKEA som är så himla modern och stört dyr, jag tycker inte ens den är så fin.
3. Snittblommor men inte på grund av att jag inte vill det utan för att maken har allergi, såååå tråkigt!
4. Mattor för att katterna river sönder dem, vi har bara en matta i vardagsrummet och den är i riktigt grovt material som de inte kan riva sönder.
5. Saker som luktar lavendel.. gillar det inte alls! För stark doft på något vis.


Här är nummer 2 på listan:


1 comment:

  1. Fast det finns små hus också, mitt drömhus är lätt mindre än en lägenhet på fyra rum :)

    Håller tummarna för att ni får lägenheten :)

    ReplyDelete