10 February, 2014

Vecka 7 - Tävlingar

Bloggutmaning365 är skapad av Liie, kika in där och vad med du också! :)

Ny vecka igen, vad tiden rullar fram alltså. Hänger inte med! Vars tar dagarna vägen? Denna veckan ska det handla om tävlingar.


041. Har du varit med i någon tävling som visats på tv?
Nej det har jag inte och det skulle jag inte kunna tänka mig heller. Sån uppmärksamhet gillar jag inte. Mestadels så blir ju folk kritiserade och alla har en dålig åsikt om dem när de tävlar i tv, visst många har bra saker att säga med men jag hade inte klarat att se en massa dåliga och elaka kommentarer om mig själv, skulle bli så upprörd, haha. ;)

Har någon av er tävlat i tv någon gång?

042. Vad tävlar du helst om?

Jag gillar i första hand att tävla om leksaker och kläder till barnen, så mycket roligare än att vinna saker till sig själv. I andra hand så gillar jag att tävla om sånt man har nytta av i vardagen. Som ett exempel så vann jag en Edet Torky Flexible och 2 års förbrukning av pappret som tillhörde förra året.. dock har det "bara" räckt cirka 1 år, bytte till sista rullen idag faktiskt.  ;) Sen en annan gång vann jag en massa välling till Viktor, hur bra som helst. 



Nu hinner jag inte tävla så mycket som jag vill, hade mer än gärna suttit vid datorn jämt om livet hade tillåtit det, haha! ;) Barnen hade nog inte blivit så glada om jag satt klistrad vid datorn jämt, försöker alltid att sitta när de har somnat för jag är sån där som liksom "fastnar" i datorn (samma med tv om jag tittar på något) så man inte får kontakt med mig. 

Vad gillar ni att tävla om? :)


043. Vad är det allra sämsta du vunnit?

Hmm.. jag brukar inte tävla om saker jag inte vill ha, det tror jag väl inte att någon gör? 

De sämsta vinsterna är ju självklart de man aldrig får! 

Jag vet för något år sen (eller två?) så var jag med i mycket julkalendrar och en vinst fick jag aldrig, mailade tjejen flera gånger och fick till slut svar att jag skulle välja ut det jag ville vinna (det var valfria smycken från någon webshop, minns inte vilken) sen så svarade hon inte mer trots att jag mailade flera gånger och då tänkte jag inte på att maila till webshopen, det hade jag absolut gjort idag! Förstår inte varför man har bloggtävlingar om man inte tänker dela ut vinsten, tar de dem själva, eller har de ens fått lov att ha samarbete med sponsorn undrar man ju då. Tråkigt!


Om jag ska välja ut sämsta vinsten så får det nog bli äggkokare till micron, den fungerade inte alls bra. Hade varit smidigt om den gjorde det. 


044. Om man bara tävlar för att vinna äran, är det någon mening att vara med då?

Alltså, det beror helt på vad det handlar om. Om vi säger att det handlar om välgörenhet så tycker jag lätt att det är värt det, men om det bara är för själva äran av att ha vunnit, så nej. Det tar tid att tävla och då lägger jag hellre den tiden på att ha chans att vinna något jag vill ha! :)
045. Länka en tävling på internet som du deltar i just nu
Oftast är jag med i tävlingar i de bloggar jag följer på bloglovin så att jag har koll om jag vinner, just nu måste jag nog säga att det är en tävling om en docka inne hos Mansondust som är en av få bloggar jag följer som handlar om barnmode, gillar hennes blandning av barnmode och personliga inlägg. Dockan vill jag vinna till min mans systerdotter, hon skulle bli så glad om hon helt plötsligt fick en sån på posten därhemma i Polen. :) Söta unge, vi köpte en My little Pony docka (hur läskigt är inte det men hon fick välja själv och då blev det en sån, det ser ut som en häst i människokropp typ, creepy) och hon var så glad och tacksam över det. Älskar att skämma bort mina medmänniskor och då är tävlingar så himla bra, så slipper det bli för dyrt när man vill göra det så ofta som jag. ;)



046. Hiss och Diss - Tävlingsregler

Hiss

* Enkla tävlingsregler där man bara behöver skriva jag är med eller vilken produkt man gillar bäst på hemsidan som sponsrar tävlingen, på det viset har jag hittat många nya favoritbutiker.

* Tävlingar där man kan vinna genom ett foto man tagit.

* Udda tävlingsregler/frågor som inte är som "alla andra".

Diss

* Tävlingar där man MÅSTE skriva ett blogginlägg om tävlingen, såna går bort för mig. Jag har inte ens tid att skriva mina egna blogginlägg för tusan, hur ska jag hinna skriva massa tävlingsinlägg också. 

* Tävlingar där man måste göra flera moment för att vara med, tycker det räcker att det är en, max två obligatoriska moment sen kan det vara frivilliga såklart. 

* Röstningstävlingar, jag är aldrig med i såna för jag vinner aldrig ändå för det är oftast den som tjatar mest om att folk ska rösta som vinner, eller fuskare, eller de som har flest "vänner" på internet. Jag vet en gång var det någon tävling om att bli ambassadör för någon barnvagn och någon lade in i en tävling i sin blogg att man var tvungen att rösta på personen för att få vara med i den tävlingen, sånt gillar jag inte. Då är jag hellre inte med i tävlingen även om det är ett fint pris.

047. 5 bästa sakerna du vunnit
Håhå, jaja. Har vunnit så himla mycket sen jag började tävla och det är svårt att komma ihåg alla. Så jag listar de fem jag minns och som jag har haft användning för. :) Först är bäst sen är det inte rangordnat mer än så.

1. Vann i en adventskalender nu 2013 på facebook en matstol till Vera, bästa vinsten någonsin. Det var bara en sån där kommentera att du är med tävling och det var jättemånga som deltog, så hade en himla tur. Den ser ut så här och det kommer upp ett inlägg om den sen när vi hunnit använda den lite, den kom nämligen förra veckan:


2. En Edet Torky Flexible och 2 års förbrukning av tillhörande papper som jag skrev om HÄR. Den har verkligen varit till nytta! I den tävlingen skulle man lägga upp en bild när Edet Torky hade behövts, jag lade upp den här bilden på Viktor (Jisses, att han varit så liten):



3. Ett kit med massor av produkter av märket Clarins. Det är verkligen bra produkter, men jag har inte riktigt råd att lägga de pengarna så när jag vann det så blev jag jätteglad. Det var också en fototävling där man skulle lägga upp sin bästa sommarbild, jag lade upp den här: 




4. Ett svart långt halsband med ett stort kors som jag använder jättemycket. Det var också i en sån där skriv att du är med tävling på facebook. Love it! :)

5. Alla biobiljetter jag har vunnit, hade ett sånt flyt med biobiljetter ett tag när jag var gravid med Vera, oj så mycket jag hann tävla då, vann nog sammanlagt 14 stycken eller något, helt sjukt. Jag går sällan på bio för det är så sjukt dyrt och nu är det en väldigt bra chans att komma hemifrån och hitta på något, så när det är gratis tackar jag inte nej. De jag inte har använt har jag gett bort till vänner så det har varit väldigt bra och roligt. :) De filmer jag tyckte var bra som jag och bästa vännen Lindha var och såg var; Små citroner gula och Texas Chainsaw massacre 3D. Riktigt bra!

1 comment:

  1. inte tävlat så jag syns men ringde in till ett program som hette Pussel och vann 20.000kr =). många år sen nu.. iofs så fick jag hjärnsläpp och blev så nervös så mitt ex fick ta luren hahaha

    ReplyDelete