07 January, 2015

Trivsamt med nattjobb!

Cirka en timme kvar tills jag ska åka mot nattjobb. Det är så drygt att behöva åka en timme innan jag börjar. När mina studier är över så kommer jag ta en intensivkurs för körkort och jag längtar som en tok redan. Är så trött på att förlita mig på bussarna som inte går att förlita sig på, antingen är man sjukt tidig eller försenad till jobbet. Man vet aldrig vilket det blir heller, det beror helt på om bussarna är i tid eller hur sena de är. Så frustrerande!

Inatt ska jag jobba på en avdelning som heter Linden, jag var där första natten i måndags och där är det verkligen att göra. Man springer tills benen glöder typ, haha.. men goa boenden är det, så då gör det inte så mycket. :) Ni som läst min blogg länge vet att jag älskar mitt jobb och nu när jag bara jobbar natt så trivs jag än mer än tidigare, nattjobb är det jag trivs mest med och hoppas att få fortsätta med i framtiden. I sommar har jag sökt sommarvikariat natt i första hand och dag i allra sista hand.

Har lite problem med min högra ankel då jag går snett med foten och när jag jobbar mycket eller rör mig mycket så får jag jätteont i den, får bara inte tummen ur arslet att ringa läkaren så jag kan få ett inlägg eller något sådant. Har försökt att tänka på det och gå rakt med foten, men jag glömmer det lika fort och det gör ondare när jag går så, så då blir det automatiskt att man börjar gå snett igen. Ond cirkel ni vet. 

Jag var och lämnade Viktor på nattdagis vid 17.00 idag och han såg fram emot att vara där, det är så skönt att han trivs bra där och att det är bra personal så det aldrig känns jobbigt att lämna honom där över natten. Sen hämtar jag honom vid 15.00 imorgon så jag hinner sova lite. Som sagt så längtar jag tills jag får körkort, då blir allt så mycket enklare. Då tar det inte en timme till Viktors dagis, utan en kvart. Det kommer underlätta vardagen enormt mycket. Som det ser ut nu kan jag inte jobba dag när vi har Viktor för om jag börjar sju på morgonen så måste vi ta bussen hemifrån vid fem, det är bara omänskligt att dra upp honom halv fem på morgonen. Kväll kan jag inte heller jobba för då måste han vara på nattdagis för att Krzysztof kan inte hämta honom hur han än gör så blir det inte bra. Om han skulle hämta Viktor först så hinner han inte hämta Vera innan hennes dagis stänger och tvärtom. Det känns så onödigt att han ska behöva vara en hel natt när jag kommer hem på kvällen men det är för sent att hämta honom där vid tio liksom. Så natt fungerar utmärkt att jobba när vi har Viktor, då kan jag jobba varannan natt! :)

Jag bjuder på två bilder från dagarna som gått. En på vår fina lilla guldlock och en när vi var ute på promenad med Bonnie. Det var som en vårdag, idag har det snöat lite men nu ligger det bara lite slask kvar redan. Tråkigt att det inte är snö, då pulkan står i förrådet ledsen och oanvänd detta år, för min del tycker jag bara det är skönt utan snö men tycker det är så himla trist för barnens skull.




1 comment:

  1. Svar: Kul att du ville vara med i veckans blogg! En vinnare är nu publicerad så gå in och kolla om de blev du och passa på att anmäla dig till nästa veckas omgång för att få en ny chans:

    ReplyDelete