15 January, 2015

Are you serious?

När jag kollade min mail igår så såg jag att min första skrivuppgift i Vårdpedagogik och handledning blivit rättad och fick ett C på den, blir alltid helt chockad när jag får högre betyg än jag räknat med, haha. Skrivuppgift 2 däremot blir nog bara ett E för den stressade jag ihop när jag hade Viktor hemma.. Nu är det skrivuppgift 3 jag har att göra, har fem dagar på mig att lämna in den så har inte påbörjat den än, bara tittat på den och den är svår, eller jobbig snarare!

Häromdagen var jag på möte med min handläggare på kunskapsnavet och satte ihop alla kurser jag har kvar för att få ihop det med min praktik jag ska ha under hela maj månad, om ni är nyfikna på vart jag ska vara så kan du kika in HÄR där det står lite om avdelningen. Ska bli spännande! Jag behöver ha gjort psykiatri 1 och påbörjat psykiatri 2 när jag ska börja där så under två veckors tid kommer jag ha två kurser på en gång att studera, det blir tufft men det får gå. Får tänka som så att den 3 juli är jag FÄRDIG UNDERSKÖTERSKA!! Det är inte länge till dess ju och därefter blir det att börja med KÖRKORT direkt.. så har bra saker att se fram emot som inte gör det lika svårt att studera även om det är jobbigt. :)

På tal om något annat så satte jag mig och gjorde ett städschema för resten av januari och hela februari igår och hoppas på att kunna hålla det städat hemma nu.. så himla stökigt jämt. :(

Viktor är hos sin pappa nu igen och Vera är på dagis, jag ska iväg på möte idag på Paletten och sen handla hem lite mat, städa och sen hämta Vera. Goa unge, vet ingen unge som älskar dagis så mycket som hon. Så fort hon öppnar ögonen på morgonen så säger hon dagis, haha! Hon har börjat prata om de olika dagiskompisarna nu med. Hon nämner deras namn dagligen, så söt. :)



Tänkte tipsa om en serie vi tittar på just nu som heter The Strain, det finns en säsong bara och vi har snart sett klart den på bara några dagar! Den är jättebra, om man gillar skräck. :)



Vill också passa på att påminna er om TÄVLINGEN som pågår i bloggen just nu. Du kan vinna en valfri vara från Huldas Hobby som gör fina armband, nyckelringar och napphållare. Jag väntar själv på att få hem en fin nyckelring med barnens namn på, kommer visa den så fort den kommer hem. :)

Tävlingen hittar du HÄR!

Ha en fin dag!

1 comment:

  1. skitbra jobbat gumman! du är grym =).
    den the strain tänkte jag se, såg reklamen för den att den börjar ikväll på TV6 men ser hellre alla avsnitt på en gång också, hihi =). ha en fin helg =)

    ReplyDelete