11 June, 2014

Vecka 23 - För 5 år sedan...

153. Vem var du för 5 år sedan?
 
För 5 år sedan.. då var jag gravid med Viktor och gick på DBT terapi i grupp som inte hjälpte mig ett dyft förutom att jag tyckte det var väldigt roligt att diskutera våra olika diagnoser och tipsa/få tips om saker, det var en väldigt bra grupp. Jag var lugn och sansad i sinnet och hade en väldigt bra graviditet, inga krämpor alls.
 
154. Vad hade du för stil för 5 år sedan?
Jag hade svart hår och mammakläder, haha.
 
155. Har du förändrats något på dessa 5 år?
Ja, massor. Jag är inte alls samma person idag som då.

156. Om du fick gå tillbaka 5 år i tiden och säga något till dig själv, vad skulle du säga?
Att redan då börja fundera på att separera med Viktors pappa då jag inte alls trivdes i vårt förhållande redan innan Viktor var född. Att förbereda mig för världens jobbigaste förlossning. Att skaffa körkort. Att börja jobba inom demensvården som jag idag brinner för.
 
157. Tipsa om något som du gillade för 5 år sedan som du fortfarande gillar
Min blogg såklart. ;)
 
158. Hiss och Diss - Livet för 5 år sedan
 
Hiss:
- Jag hade inte samma inre stress när jag var gravid med Viktor som jag fick tillbaka efter graviditeten.
- Jag åt väldigt bra och nyttigt.
 
Diss:
- Jag mådde inte bra psykiskt.
 
159. 5 prylar du ägde och tyckte om för 5 år sedan

- Min lilla mini dator som tyvärr gav upp nu för ett tag sen. Att den höll så länge utan några större brister är ju galet. 
- Foppatofflor som jag älskar lika mycket idag.
- Min cykel jag hade då som min vän Lindha äger nu.
- Mina böcker
- Min vinterjacka jag hade då som gick sönder sen. :(

No comments:

Post a Comment