06 March, 2014

Vecka 10 - Melodifestivalen

Bloggutmaning365 är skapad av Liie, kika in där och vad med du också! :)

Nu som först är jag framme på början av den här veckan så här på torsdagen, haha.. sanslöst. Häromdagen när jag skrev att jag skulle fixa alla inlägg.. ja, då vaknade Vera och ville vara vaken två timmar.. inte hänt sen hon var en månad typ.. så typiskt, som att hon kände på sig! Haha... men nu så.. nu är jag på gång liksom. Den här veckan handlar det tydligen om melodifestivalen då.. så tråkigt! ;)

062. Hur brukar du titta på Melodifestivalen?

Jag tittar inte på melodifestivalen och minns inte om jag någonsin gjort det. Det intresserar mig inte överhuvudtaget och jag vet inte ens vilka som är med och allt sånt där. Melodifestivalen är inget för mig helt enkelt och jag kan inte förstå tjusningen och hysterin med den...Spyr på att man kallar det "mello" och tog ett tag för mig att fatta vad folk menade, det var förra året jag fick veta vad det betydde som först. Så mycket bryr jag mig om melodifestivalen. Inte alls.

063. Vad tycker du om programledarna i Melodifestivalen i år?

Jag kan inte yttra mig, för jag vet inte ens vilka det är? 

.... så det blir inte mer än ett sånt svar på denna frågan.

064. Brukar du rösta i Melodifestivalen?
Nä, tvi vale varför skulle jag slösa pengar på något sånt dumt? Det förstår jag inte vitsen med...Nu verkar det ju vara tusen deltävlingar också vad jag förstår? Så man ska rösta på samma artist flera "omgångar" om man har en favorit.. de vill ju bara dra in pengar.. förr var det väl bara ETT program med melodifestivalen? Inte tusen olika deltävlingar.. nä.. det går till överdrift det här.
065. Om du fick välja en artist som skulle medverka i Melodifestivalen, vem skulle det vara?
Måste det vara en svensk artist då antar jag. Då skulle det bli Olle Ljungström helt klart, han är ju för skön. Kaffe och en cigarett är en låt jag gillar med honom.
066. Länka den bästa låten ur alla Melodifestivalens deltävlingar i år
Omöjligt för mig för jag har inte hört en enda av dem och jag tänker inte lägga min tid på att leta upp dem och lyssna på dem, haha. Så denna frågan får det bli ett kort svar på helt enkelt. ;)


067. Hiss och Diss - Melodifestivalen

Hiss

Jag kan inte direkt komma på någon hiss med melodifestivalen.. kanske att iallafall Coop vet jag har haft samarbete med melodifestivalen och haft massa extrapriser på varor. 

Diss

Alla dessa deltävlingar, det känns som att melodifestivalen är en pärs som aldrig tar slut ibland. Man ser facebook statusar, kollegor och vänner som frågar om artister man inte har en aning om vilka det är och bara antar att man tittar på skiten och så vidare i all oändlighet. ;)


068. 5 låtar du gillat från Melodifestivalen, du får välja från alla år

Seriööööööst.. jag har ingen aning. Har aldrig uppfattat vilka låtar som är med i Melodifestivalen och förmodligen gillar jag nog ingen heller. ;) Så blir ett tråkigt svar på denna frågan också! Jag är nog den människan i världen som är mest ointresserad av Melodifestivalen. :P

No comments:

Post a Comment