19 October, 2013

Ännu en helg är kommen.

Veckorna går så himla fort och jag hinner ingenting känns det som. Igår var min kusin Sofie och hennes grabb Caspian här och hälsade på. :) Fick två påsar med lite grejer till Vera! Leksaker, kläder, böcker och sånt. :) Hon fick en stor påse tillbaka med massa kläder från mig (jag rensar min garderob typ en gång i månaden, haha)

Nu ska jag och Vera snart äta frukost och väcka Krzysztof sen blir det lite städ härhemma. Krzysztof ska börja ta ut pappaledigt på onsdagar, ska bli så himla skönt. Som det är nu så ses vi knappt! Han jobbar ju hela veckodagarna och jag jobbar på helgerna! Den här helgen ska jag jobba ikväll och heldag imorgon. Imorgon kommer Viktor till oss med! :) Nästa vecka börjar hans "roliga" dagistider tisdag-torsdag 08.30 - 13.30, tror ni det gick resonera med dagis att jag behövde ha honom andra tider? Det tog dom ingen hänsyn till.. Så på torsdagarna när jag egentligen ska lämna Viktor till sin pappa vid 17.00 kommer han hämta honom på dagis 13.30 för det är helt meningslöst för mig att hämta honom, då hinner vi bara hem så ska vi vända! Så jag missar en hel dag med honom.. men ändå kommer det stå i papperna att jag har honom 5 dagar men egentligen har jag bara 4. Så trött jag blir..

Vi ska fira julen i Polen fick vi veta igår! Åh, vad jag längtar!!!!! :) Nu måste vi bara hitta kattvakt!! Från 22 december till 28 december kommer vi vara där!

Sen har vi julbord på Öland den 6 december med Krzysztofs jobb, så då kommer vi få hotellrum och barnfritt för en gångs skull. Så roligt!! :)

Mycket att se fram emot nu!

Här är lite bilder på nya tillskottet Link:








Visst är han söt? Han har världens gulligaste stämma och han och Zelda kommer jättebra överens nu och busar och gosar som bara den. :) 

Däremot problemet med att Zelda biter sönder (och förmodligen äter) upp nappar och flasknappar kvarstår. Det har blivit värre med, nästan varje dag biter hon sönder något av det. Det är riktigt dyrt att köpa nya hela tiden och vi vet inte hur vi ska bli av med det beteendet. Nu har vi också börjat bli oroliga för visst smälter väl inte magen plast?? Så ska ringa djursjukhuset på måndag och rådfråga dem om det.

Fick tips på facebook att jag skulle köpa ett spray eller lägga på något på napparna som Zelda inte gillar men det fungerar ju inte, för då kan ju inte Vera använda dem! Zelda tar inte nappar som bara ligger med något på som hon inte gillar lukten av, hon är ju inte trög liksom. Då går hon bara till Vera och tar den hon har hängandes på sig i en napphållare. Det är just det som har blivit värre att förut tog hon aldrig en napp om den låg precis bredvid Vera men nu gör hon det så fort hon ser att vi sover!! Någon som kan ge mig råd i detta? Börjar bli riktigt jobbigt.. :(

1 comment:

  1. vad jobbigt att zelda håller på och biter sönder napparna :(. vi har knappt inga nappar här hemma för C gillar inte napp så mycket. Men ludde har aldrig brytt sig i dem, så har tyvärr inget råd heller :(. katter är ju så smidiga också så de kan ju ta sig varsomhelst så förstår att det är svårt att lägga undan också.

    ReplyDelete