27 August, 2013

Recension - Hudvårdsprodukter av märket Murad.


Jag har under sommaren testat produkter av märket Murad från Spa Supply!

De produkterna jag har testat är Murad Blemish, Murad Anti-Aging Blemish, fick även en snygg necessär som jag faktiskt använder som sminkväska nu och en concealer och ögoncreme som jag inte testat än!

Så här står det om Murad Blemish:
produkter, som aktivt behandlar akne. Serien vänder sig till ung oren hud med dagliga utbrott och överproduktion av talg. Produkterna innehåller salicylsyra och rengör huden och förebygger framtida utbrott samt reducerar rodnad och irriterad hud utan att torka ut den. Huden efterlämnas ren, sund och balanserad.

Så här står det om Murad Anti-Aging Blemish:
Produkter som rengör samtidigt som den arbetar på fina linjer och rynkor. Serien vänder sig både till kvinnor och män över 30 år, som har problem med oren hud. Produkterna utmärker sig genom att ha två aktiva behandlingsfunktioner så att hudens kollagenproduktion stärks samtidigt som akneutbrott bekämpas skonsamt. Huden efterlämnas återfuktad, smidig och slät.

Mina tankar om produkterna:

Jag har alltid haft problem med acne och inga produkter har direkt hjälpt och vissa märken har det t.o.m. blivit värre av! Detta är de första produkterna som faktiskt hållt acnen nästan helt borta på mig, så skönt! Har inte haft smink på mig på nästan hela sommaren, för det har inte behövts massa puder och sånt. :)

Produkterna består av bland annat ansiktsmask,  rengörings gel, någon sorts gel sprit som är jättebra, spot-on som man tar om man har en specifik finne någonstans, ansiktskräm som tar bort oljighet i ansiktet. Produkten jag är mest förtjust i är spot-on cremen, så fort jag fått en finne så har jag tagit det på och den börjar försvinna redan efter en dag, awesome! Efter den kommer den där gel spriten, det känns precis som sån där handsprit i gel form och efter man tagit det i ansiktet känns det som en tunn "hinna" sen tar jag ansiktskräm över det!

När jag har använt allt i ordning, först rengöring och sköljt av, sen gelén, sen ansiktskräm och sist spot-on om jag haft någon speciell finne så känner man sig så fräsch och ren på något sätt. Ansiktsmasken har jag kört på en gång i veckan, det känns lagom! Mjuk och fräsch känner man sig efter den också!

Jag tittade på listan på återförsäljare och blev väldigt glad över att se att det finns en butik här i Kalmar som säljer dessa produkter. Hela listan med återförsäljare kan du hitta HÄR!

Jag är mer än nöjd med de här produkterna och när de jag har är slut, kommer jag besöka butiken här i Kalmar och fylla på med mer! Ni som har problem med acne bara MÅSTE testa dessa produkter. 

Läs mer om alla produktserier av märket Murad HÄR!

No comments:

Post a Comment