27 August, 2013

Dag 01 - Om mig.

Då kör vi första dagen på bloggutmaningen, jag har härmat Johannas frågor, jag har så dålig fantasi själv. Hennes första inlägg hittar du HÄR!
Heter: Emely Karin Maria

Kallas: Emssan, men det är bara min mormor som kallar mig det.

Yrke: Omsorgsassistent på ett äldreboende för dementa. Stormtrivs!

Min första kärlek: Mina turtles figurer.

Min största kärlek: Mina barn och min man!

Älskar: Skräckfilm, böcker, egentid och choklad.

Tycker inte sådär jättemycket om: Ketchup, snåla människor och romantiska komedier.




Bästa filmen: K-pax.

Sämsta filmen: Ondskan.

Bor: Smedby utanför Kalmar. Trivs!

Kör: Inte alls, har inte körkort och vet inte om jag någonsin kommer ta.

Gravid: Aldrig mer! Fast det sade jag första gången också. ;)
Tränar: Inte alls just nu. Sprang intervall ett tag men sprang snett och foten tog stryk så då tappade jag motivationen helt. Får se när jag sätter igång igen!

Pysslar: Målar tavlor, syr bebiskläder och tar hand om mina älskade blommor.

Tittar: Reaper, väldigt rolig serie.

Lyssnar: Just nu lyssnar jag nästan bara på Nit Grit.


Oanade skills: Jag har väldigt bra sifferminne.

Aktuell som: Nygift tvåbarnsmorsa som gnäller om det mesta med en glimt i ögat och har nära till både skratt och gråt p.g.a sömnbrist! ;)


Bloggutmaningen:
Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min stad
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Något jag skäms över
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min mat
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Det här året


No comments:

Post a Comment