25 June, 2013

Tävling nr. 64 - Personlig almanacka, valfri storlek!


Nu kör jag en tävling i samarbete med Personlig almanacka. Världens smartaste idé tycker jag! :) Man väljer själv hur ens personliga almanacka ska se ut och kan ha sina egna foton på den! Det bästa är att man själv väljer vilken månad man startar sin almanacka så man kan göra den när man vill på året, skitbra! :)

Nu har du chansen att vinna en egen personlig almanacka i valfri storlek!

Tävlingsregler:

- Gilla Personlig almanacka på facebook, det gör du HÄR! Ange ditt fullständiga facebooknamn i din kommentar, länka helst till din profil också!

- Motivera kort varför just du behöver en personlig almanacka!!

Gilla gärna min facebooksida om du vill! Det gör du HÄR!

Skriv allt i en och samma kommentar. Båda tävlingsreglerna måste göras för att ditt bidrag i tävlingen ska bli giltigt!! Glöm inte ange din e-mail adress då vinnaren kontaktas via mail! Vinnaren presenteras efter tävlingen har avslutats i detta inlägg, längst ner.

Tävlingen avslutas 9 juli, kl. 20.00.

LYCKA TILL! :)

Avslutad.

Vinnare blev: Sara Kramer

Hennes motivering:

"Jag skulle vilja vinna för att virrigare människa är nog svårt att hitta. Jag är beroende av att ha en almanacka där jag skriver in mina jobbtider, dagistider, matlistor, möten, ja jag skriver ner ALLT i almanackor. Nu har jag bara en väggalmanacka som är full med anteckningar och postit-lappar på :P"

Jag känner sååå igen mig, har det precis likadant! ;)

Ett stort grattis till dig! Jag kommer maila dig, besvara mailet inom 3 dagar annars utses en ny vinnare!

37 comments:

  1. Anonymous21:45

    Gillar på fb Jenny Söderström gillar redan din sida

    Jag vill vinna en almanacka då jag har dåligt minne pga sjukdom o jag kommer inte ihåg mina möten mm. Jag har inte hittat en enda almanacka jag vill ha. Så skulle va super jag får göra den som jag vill o då kanske jag använder den o kommer ihåg mina möten:)

    piggg83@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Jag är med och tävlar för jag skulle vilja vinna en sån här till min bästa vän Heléna. Trots småbarnsförälderlivet och alla motgångar hon haft, så kämpar hon på och har dessutom snart avslutat sina studier på Universitetet i Karlstad! Hon kommer bli världens bästa kurator! <3 Men än är hon inte färdigpluggad och eftersom jag vet hur underbara de här almanackorna är, så vet jag hur mycket nyttahon skulle ha av den!

    Facebooksidan gillar jag sedan länge (Heidi Larsson)

    heidilarsson@hotmail.com

    ReplyDelete
  3. Äntligen en tävling för MIG! :-D
    Gillar PA (personlig almanacka) på FB sedan tidigare, gillar din sida sedan tidigare också: fullständig namn Laura Justyna Roch ;-)
    Varför jag ska vinna?Jo för att jag ÄLSKAR almanackor och verkligen behöver en ny... har varit inne på PAs hemsida och fixat ihop en men just nu finns inte pengarna då studentkassan ekar tomt :(
    Jag behöver almanackan för att: studieträffar ska skrivas in, jag behöver ordning i mitt liv (å någonstans måste man börja) och för att Laura utan en personlig almanacka kommer känna sig naken!

    ReplyDelete
  4. åhh jag vill jätte gärna vara med..

    jag har gillat båda sidorna på facebook (veronica hedlund)

    jag skulle vilja vinna en då min tar slut i juli och då har jag inte längre någon koll på alla datum som vi ska till bup med dottern och inte på mina jobbtider. så en kalender vore toppen så jag slipper alla lappar överallt :-)

    kram och trevlig sommar
    /veronica hedlund
    veronicahedlund@hotmail.se

    ReplyDelete
  5. Jag är jättegärna med!

    1. Jag gillar på FB sen tidigare (Ingrid Polly, https://www.facebook.com/ingrid.polly.9)

    2. Med två småttingar och kommande arbetslöshet så är det väldigt mycket som ska kommas ihåg, och en snygg almanacka skulle vara bästa hjälpredan!

    Jag gillar din FB-sida sen tidigare.

    Kram, Ingrid

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    ReplyDelete
  6. Gillat båda på fb som MittAlterEgo.

    Försöker gå ner i vikt med hjälp av bättre mat och mer träning och en personlig almanacka är perfekt för att hålla reda på allt samt skriva ner sina resultat.

    (blogtastic (@) live.com)

    ReplyDelete
  7. Jag är gärna med. Gillar båda sidorna på FB, Anna Karlsson

    Länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/06/26/personlig-almanacka-97/

    Jag har rätt mycket besök inplanerat med båda barnen. Det är BVC, logoped, barnmottagning samt mina egna saker. Lite svårt att hålla allt i huvudet (amningshjärna). Skulle bli jätteglad om jag vann.

    blogg@annakarlsson.se

    ReplyDelete
  8. Jag är gärna med och tävlar, och skulle verkligen vilja vinna en personlig almanacka då min gamla snart tar slut och jag knappt kan gå ett steg utan den då allt verkligen finns i den som är värt att komma ihåg. Som ensamstående mamma med en dotter som börjar förskoleklass till hösten är de mycket möten etc. som ska planeras in och kommas ihåg och de varvat med mitt liv med jobb, projekt och studier gör att en almanacka är A och O för att klara av vardagen så detta skulle verkligen vara perfekt.

    Har gillat på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    ReplyDelete
  9. Hejsan, vilken rolig tävling.

    Jag har gillat personlig almanacka på facebook i namnet Hanna Fur.

    Mitt motiv till att vinna är ganska enkelt:
    Jag är en virrig person! Min förra almanacka var så liten och tråkig att den snabbt glömdes bort. Ifall jag skulle kunna designa en egen almanacka som passar mig perfekt, så skulle det var mycket lättare att komma ihåg att skriva in alla läxor som jag har. Då skulle skolarbetet gå hundra gånger lättare och jag skulle kunna få in alla läxor i tid. Det skulle vara superbra helt enkelt.

    Min mejldress är Hannafur@live.se

    Jag hoppas på det bästa, kram.

    ReplyDelete
  10. Jag är gärna med.
    Har hela mitt liv i min almanacka och snart är det dags att förnya den, så detta hade vart en väldigt läglig vinst :)
    Håller tummarna.

    Gillar såklart på facebook - Lina Eckerström

    Ha en fin kväll nu :)

    ReplyDelete
  11. Emma Ternstrom18:13

    Hej!
    Skulle garna vilja vinna en att ge till min mamma. Hon har jatte mycket grejer att gora hela tiden (mycket saker som hon gor ar for mej och min syster) och det minsta jag kan gora ar ge henne nagonting fint att skriva ner allting i. Tack!
    https://www.facebook.com/emma.ternstrom?ref=tn_tnmn
    emmaternstrom00@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Halloj!! Jag gillar personlig almanacka och dig sedan länge :) Kerstin Jonsson .. Ja och jag vill så jättegärna ha en alldeles egen almanacka för att hålla koll på arbete, tider, ungar - mina och andras pavsett ålder .. Ja livet.. Jag längtar efter en ny mitt i året!!
    Kram!

    ReplyDelete
  13. Har gillat på facebook: https://www.facebook.com/josephine.norlander

    Jag skulle vilja vinna en personlig almanacka eftersom jag är ett kontrollfreak som tyvärr har väldigt dåligt minne. Måste verkligen skriva upp ALLT annars glöms det, hatar att inte kunna hålla koll på allt men är somsagt beroende av kalendrar. Snart är det dags för mig att köpa en ny almanacka men de kan vara så jäklarns dyrt och som fattig student är det inte bland det roligaste att köpa.
    Mejl: mejva.blogg@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Corina19:35

    Hej!
    Vill självklart vara med och tävla, gillar redan Personlig Almanacka på facebook sedan tidigare & även din sidag där :-)

    Jag heter Corina Måbring Cadbrand, länk till mitt konto: https://www.facebook.com/#!/corina.mabringcadbrand

    Jag skulle vilja vinna då jag är ett stort fan av deras almanackor; just för att de är så personliga och man kan välja till och fixa med den så att den passar just sin egen vardag och personlighet - härlig vinst :)

    Trevlig kväll!

    Corina Måbring Cadbrand
    Corinacadbrand@hotmail.com

    ReplyDelete
  15. Jag är gärna med!
    Gillar Personlig almanacka och din sida på facebook (maria rudolphi).

    Jag skulle vilja vinna en personlig almanacka då jag studerar på distans, vilket innebär en hel del att hålla koll på, samt att jag har ganska fullt upp ofta och det är svårt att hålla reda på allt ibland. Med hjälp av en personlig almanacka som man själv bestämmer hur den ska se ut och vad den ska innehålla, skulle jag kunna hålla reda på allt, och en sån almanacka skulle få mej att vilja använda den! ^^

    mail: maria.rudolphi@hotmail.com

    ReplyDelete
  16. Har egentligen ingen större nytta till en almanacka, eftersom jag vanligtvis använder mobilen till allt. Men hur coolt ser det inte ut när man slänger upp en almanacka på bordet som är formad efter sin egen personlighet och smak? Dödscoolt om du frågar mig. Dessutom vill jag verkligen ha en!

    http://www.facebook.com/Cookievirus
    Fawgelunge@hotmail.com

    ReplyDelete
  17. Gillar redan på FB, skickat min profillänk. Jag skulle vilja vinna eftersom jag verkligen kämpar för att bli en bättre människa både fysiskt och psykiskt. Just nu är jag nere i en svacka som jag försöker bryta och tänkte att en almanacka där man skriver upp allt skulle göra livet lite mer överskådligt.

    blogtastic (@) live.com

    ReplyDelete
  18. Jag gillar på fb, Erika Drewke.
    Jag hade velat ha en personlig almanacka för jag gillar inte de i affärerna. De är antingen för barnsliga eller för strikta. I nuläget har jag en svart med en dag/sida och den är helt värdelös när man ska skriva in någonting!
    drewke.erika@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Är gärna med och tävlar. Gillar på facebook, liselotte andersson
    Vill vinna för att kunna ge vinsten till min dotter, hon är i stort behov av en bra almanacka i och med att hon har varierande arbetstider, dagistider för sonen m.m.
    Gillar din facebooksida, liselotte andersson
    liselotte.202andersson@telia.com

    ReplyDelete
  20. * Jag gillar Personlig almanacka på FB som: Dezirée Andersson Canth

    * Jag behöver en almanacka som fylls med mer personliga saker, saker som sker på min fritid och saker jag bör komma ihåg, just nu har jag en stor som enbart gäller arbete men ofta så blir det personlig text i där också, och skulle som sagt vara skönt och skilja på fritid och jobb, dessutom skulle omslaget prydas av mig och min älskade.

    * Gillar din facebook sida sedan länge som: Dezirée andersson canth

    ReplyDelete
  21. Frida Olsson22:26

    Jag vill vinna en personlig almenacka för att kunna hålla reda på skola och arbete OCH fritid. Pluggar till Förskollärare och arbetar samtidigt som vikarie i 4 olika kommuner och har vänner och familj som jag försöker planera in träffar med därimellan. Så en personlig almenacka utefter mina behov och tycken skulle vara en dröm =)

    juni_82@hotmail.com är min mailadress. Gillar redan deras sida på facebook!

    ReplyDelete
  22. Anonymous23:22

    Jag är med och tävlar!

    - Gillar på FB ( Kristiina Söderström).

    Motivering:

    "Livspusslet" skulle bli färggladare och mycket mer stiligare att lägga med en personlig almanacka. Där skulle arbete, möten, barnens träningar, lekdates, parmiddagar och weekends med maken samsas så bra. Ett måste för mig till hösten med nytt jobb att ha!

    Trevlig sommar till er alla!
    // Kristiina
    krieppola@spray.se

    ReplyDelete
  23. Anonymous02:12

    Hej jag vill jättegärna vara med och tävla om en personlig almenacka. För min dotter som är född 7 veckor för tidigt och även har 2 väldigt allvarliga diagnoser gör att vi har ca 3-4 besök i veckan hos BVC, barnhabilitering läkare mfl. Och ja det hade piggat upp lite i allt detta tråkiga men en fin rolig personlig almenacka.
    Jag har gillat sidan och din har jag gillat sen tidigare. Tack på förhand Med vänlig hälsning Susanne Pedersen
    www.facebook.com/sussi72 susanne_joh@msn.com

    ReplyDelete
  24. Anonymous09:55

    Jag är med!
    * Gillar redan på Facebook (Annika Rajamäki)
    * Jag köper alltid en almanacka då jag börjar skolan igen, men efter några veckor så skräpar den i min väska utan att jag skriver något i den. Dålig eller hur? Om jag skulle ha en almanacka som skulle inspirera mig, skulle det gå mycket bättre med att skriva dit viktiga saker :)

    annikarajamaki@hotmail.com

    ReplyDelete
  25. Jenny Danielsson

    Med en familj där barnen flyger, åker buss och har aktiviteter behövs en pålitlig almenacka. Att få göra en själv nu när jag åter ska börja jobba efter mammaledigheten skulle inte bara glädja mig oerhört, den skulle både underlätta min vardag och chansen att ha barnen nära <3

    https://www.facebook.com/Jeda78

    jennydanielsson@live.se

    ReplyDelete
  26. Jag gillar på Fb, Emma johansson https://www.facebook.com/emma.johansson.332

    Jag skulle behöva ha en bra almanacka att skriva upp allt som måste göras, möten, träffar och andra aktiviteter. Det är mycket att hålla reda på och alla smålappar som jag skriver upp saker på är inte lätt att hålla reda på.

    Jag gillar din Fb- sida.

    Har delat på min blogg med: http://emthetavlar.blogg.se/2013/july/jag-tavlar-hos-emssan-2.html

    Thesan89@hotmail.com

    ReplyDelete
  27. Nina13:37

    Jag är med och tävlar om en personlig almanacka. :)

    Jag har nu i sommar avslutat min lärarutbildning och har inför hösten blivit erbjuden mitt första jobb, som lärare! Som ny på jobbet kommer det vara mycket att hålla koll på och en bra almanacka kommer vara ett måste. Dessvärre är de flesta almanackor inte så mycket att hurra för. Antingen är de tråkiga, fula eller alldeles opersonliga. Har tidigare haft en almanacka från PA och har inte varit mer nöjd! Fullkomligt älskar "lärarsidorna" man kan lägga till som val, vilket gör den till en perfekt kombination som passar både jobb och privatliv. Dessutom slukar de så mycket, vilket är perfekt för mig som gärna skriver ner personliga tankar och idéer. Därför hoppas jag på att vinna! :)

    * Gillar både din sida och PersonligAlmanacka på Facebook - Nina Gleerup

    / Nina nhna@outlook.com

    ReplyDelete
  28. Jag är gärna med.
    Gillar redan deras sida på fb. (Jenny Alexandersson) Länk till min profil: https://www.facebook.com/jenny.alexandersson.31

    Jag ska börja gymnasiet efter sommarlovet & vad passar inte bättre än att börja med att anteckna alla prov & läxor som vi kommer ha. För jag kan lova att jag är riktigt glömsk! Men mina pengar som jag har just nu räcker inte åt till en personlig almanacka. Hoppas på tur!!
    Gillar även din sida på fb. (Jenny Alexandersson).

    mail: missyoudolly@hotmail.com

    ReplyDelete
  29. Anonymous19:51

    Gillar sedan tidigare: http://www.facebook.com/Paola.C.Allegrini

    Skulle vilja vinna en till min son som börjar gymnasiet och är slarvigare än slarvigast ... De små studentkalendrarna skolan delar ut lär försvinna första dan, så en almanacka i rejäl storlek vore prefekt!

    paola.allegrini@ymail.com

    ReplyDelete
  30. Gifter mig om ett år och det är mycket som ska planeras. Behöver en kalender till det, Men alla är så tråkiga. Tänk att få designa sin egen som man kan planera in allt i och sedan kunna spara, Perfekt! Då får man med all planering innan bröllopet också!

    Gillar på fb.
    Erika nordin

    ReplyDelete
  31. Anna Lundkvist19:07

    Gillar båda på fb - Anna Lundkvist

    Vill vinna eftersom jag hatar att ha det alla andra har och med denna kan jag få en almanacka som bara jag har

    hillevianna@hotmail.com

    ReplyDelete
  32. Gillar på FB (Carola Lind)

    https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10151536624668543

    Jag skulle behöva en sådan eftersom jag har taskigt närminne och det är svårt att hålla reda på var och när jag ska jobba eftersom jag är timvikarie på flera ställen

    tavlingar(at)officefixarna.com

    ReplyDelete
  33. Hej! Tävlar :)

    Gillar bägge sidor på fb: https://www.facebook.com/matilda.pettersson.583

    Jag skulle vilja vinna en almanacka att ge till sambon när han fyller år i augusti. Han jobbar mycket och har det ofta ganska stressigt så han skulle få en almanacka med mig och sonen på så att han blir påmind om oss lite då och då under dagen :)

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    ReplyDelete
  34. Anonymous18:48

    Gillar på FB sedan tidigare som Paola Allegrini:

    http://www.facebook.com/Paola.C.Allegrini?ref=tn_tnmn

    Jag vill vinna en almanacka till min son som börjar gymnasiet till hösten och är slarvigare än slarvigast. Vore kul att få ge honom en almanacka i rejäl storlek - och inte bara en sån där liten studentkalender de får av skolan (för den lär försvinna direkt!). Kul också att få designa den själv, så den inte blir "töntig" ;)

    ReplyDelete
  35. Åsa Söderlund12:34

    Jag vill gärna vara med :)

    Även med en almanacka är det klurigt att komma ihåg allting som planeras in. om man då som jag inte har ens har en almanacka skulle jag säga att det är helt omöjligt! Men för att man ska ta sig tiden att använda sin kalender måste den ju vara personlig och snygg och då skulle ju en Kalender från Personlig almanacka vara perfekt!

    Gillar på facebook, Åsa Söderlund

    Håller tummarna!
    soderlund_asa@hotmail.com

    ReplyDelete
  36. - Gillar på Facebook sen tidigare med mitt namn Sara Kramer, länk till min profil: https://www.facebook.com/sara.kramer.334

    - Jag skulle vilja vinna för att virrigare människa är nog svårt att hitta. Jag är beroende av att ha en almanacka där jag skriver in mina jobbtider, dagistider, matlistor, möten, ja jag skriver ner ALLT i almanackor. Nu har jag bara en väggalmanacka som är full med anteckningar och postit-lappar på :P

    Mail: sara_kramer@live.com

    ReplyDelete
  37. Anonymous19:56

    Gillar båda sidorna! (Annika Nilsson)

    Har i flera år tänkt att jag skulle vilja ha en personlig almanacka - har sett hur fina de kan bli! Skulle helt enkelt vara riktigt roligt!

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    ReplyDelete