24 June, 2013

Måndag igen.

Jaha, då var det måndag igen. Tiden springer förbi mig i en rasande fart!

Idag står möte på familjerätten vid 13.00 och grillning i eftermiddag på schemat.
Däremellan blir det städning, det ser ut som ett helvete härhemma. (Enligt mig, antagligen inte enligt andra)

I lördags eftermiddag fick vi ett ryck och ringde mamma och bad henne hämta oss för att åka till dem i Nybro och sova över. Jag vill börja sy kläder till Vera och Viktor, och kollade igenom vad mamma hade för tyger och mönster. Hon hade två mönster på barnklänningar men för lite större barn, så vi testade att göra en.. resultatet blev sådär, jag gjorde lite fel så den blev för rak och förmodligen svår att få på sig. Sen sydde mamma om lite för korta mjukisbyxor till Viktor så nu har han två shorts istället. :) Jag kommer köpa mig en symaskin och ska till textilaffärer och se om några bra mönster.. och resårband och sånt där. Fan så roligt att ha detta att se fram emot! Ska bli riktigt roligt att göra egna kläder till ungarna, grunderna kan jag ju sen får man lära sig efterhand! :) Bilder kommer ikväll, orkar inte föra över dem till datorn nu, haha!

Igår åkte vi hem och orkade ingenting, bara tog det lugnt hela kvällen. Skaffade oss Viaplay så nu finns det gott om filmer att glo på. :) 

Började med att se en film som heter The Caller som jag verkligen kan rekommendera. Psykologisk thriller skulle jag vilja kalla den, riktigt skum men ruskigt bra! Se den!


Nu ska jag ta tag i den där städningen jag mumlade om. Bjuder på 2 Vera bilder. Kärlek!!


Ha en fin dag!

3 comments:

  1. Åh jag skulle också vilja kunna sy kläder!
    Om du vill ha tips om symaskin: Köp inte nån sån där billig skit som de har på typ coop eller lidl el likn. Jag köpte den absolut billigaste Husqvarna-symaskinen, och jag tror den kostade lite drygt 2000. Det är de mest basic-grejerna liksom med raksöm och sicksack och så. Men det är verkligen kvalité så man tjänar verkligen på att köpa en sån!
    Sen fick jag rådet när jag köpte den att ex inte köpa den allra billigaste systråden. Den är full av små små knutar som inte syns, och som fastnar i symaskinsnålen och gör hela nålstaget snett. Så köp lite bättre sytråd också så håller maskinen längre!

    Kram!

    ReplyDelete
  2. vad roligt att börja sy! den the caller ska jag kolla på ikväll tror jag :). älskar psykologiska filmer. är så godissugen så jag avlider! ätit som en häst denna veckan. anade att mensen var på väg och det var den.. buuh så tråkigt att ha dne igen, har varit såå skönt att slippa ju, haha. du slipper den ju ett tag till i a f ;).

    kramis

    ReplyDelete
  3. sv, Aha, ja ersättningen är fan dyr alltså :(. Vi har ju HA ersättningen och den är ju t.o.m ännu dyrare än den vanliga. Men ska försöka gå över till den vanliga och se om hon kan äta den nu.

    ReplyDelete