15 June, 2013

Storstädning och babygym.

Igår var det en lugn dag, tråkigt väder. Regnade hela tiden! Idag är det soligt och fint igen, TUR.. jag blir alltid så deppig och orkeslös när det är dåligt väder.

Vi var först på möte på morgonen om ett program vi kanske skulle gå genom socialen, men vi tackade nej till det för det var verkligen inget för oss. Grundläggande saker som varje förälder borde veta, vi såg någon film och som jag sade till henne att just de grejerna gör man ju utan att ens tänka på det. Självklara saker liksom att finnas där för sina barn och ge dem den trygghet de behöver. Så... några möten mindre blir det nu. Skönt!

Efter det åkte jag och Vera hem och Krzysztof åkte till arbetsförmedlingen på möte och där var det glada besked för honom. :) Han kommer vara ledig en månad i sommar men ändå få pengar sen kommer han vara kvar som vaktmästare på folkhögskolan här augusti ut, efter det kommer han börja på en metallskrot och efter han varit där två veckor kommer de besluta om han får anställning där!! Jag är så himla glad för hans skull..och våran med för den delen. Bättre inkomst är något vi verkligen behöver!

Idag blir det storstädning härhemma! Tänker städa varenda liten vrå, för imorgon kommer Viktor och då är det bara att hålla det städat som gäller, då hinner man inte mycket mer än så. :)

Har inga nya bilder på snuttan, men tänkte visa er babygymmet vi köpte på Jollyroom som vi är jättenöjda med! :) Jag tror inte jag visat er det förut? Man vet ju aldrig, så förvirrad som jag är.. haha! :)




Hoppas ni får en fin lördag!

2 comments:

  1. Vad fina ni är. :)

    Alltså jo jag tycker att absolut att en treåring kan ha en cykel. William fick en springcykel när han fyllde två och det har ju hjälpt till nu när han fick en riktig cykel. :)

    Kram

    ReplyDelete
  2. åh vad roligt om han får jobb! håller tummarna för er :).

    blir också deppig och orkeslös när det är sämre väder, man vill inte gå upp ur sängen ens! eller iaf inte jag :P.

    hoppas ni får en bra söndag :)

    ReplyDelete