16 June, 2013

Recension - Amningsbh Fast Food, Boob Design!

Jag har testat en härlig amningsbh från 4mom, nämligen en Fast Food av märket Boob Design.

Så här står det om den på 4mom:

Sömlös amningsbh Boob design. 
Formade kupor som öppnas med enhandsgrepp. 
Anpassar sig efter bröstens storlek och sitter bra även under graviditeten.

Förstärkt stödparti och förstärkt söm för extra stöd.


Mina tankar om den:

Jag kan inte annat än att hålla med om att den anpassar sig efter bröstens storlek. Jag tror det är XL jag har, men kunde gott och väl tagit en storlek mindre, då den har ett så stretchigt tyg!

Den är JÄTTESKÖN. Mjukt och skönt tyg, inget som skaver.. skön att sova i. Jag ammar inte nu längre, men använder den ändå som "vanlig" bh. Denna kan man använda under graviditeten, under amningen och efteråt.. vilket gör att den är helt perfekt i mina ögon. Den ger bra stöd under brösten, så även när brösten är fulla av mjölk och väldigt tunga så blir det inte "hängiga" som de gärna kan bli i andra mjuka bh:ar tycker jag!

Jag tyckte först den är lite dyr, men om man köper in två såna här under graviditeten så räcker det gott och väl, eftersom de verkar ha en bra hållbarhet. Jag har tvättat den här många gånger redan och det syns inte på den!! Så hellre två stycken dyrare än en massa billiga som inte håller lika länge och som man inte kan använda efter amningen!

Den var väldigt lätt att amma i.. bara att öppna upp med en hand och samma sak när man ska stänga den. Det är som en hake uppe axelbandets början som man använder för att öppna och stänga! Väldigt enkel.




Gå in HÄR för att läsa mer om just denna amningsbh:n. Hos 4mom finns det även massa andra bra amningsbh:ar och amningskläder, mammakläder.. Ja, allt du behöver när du är gravid och tiden efter. :)

No comments:

Post a Comment