28 May, 2013

Åh.. så mycket.

 Det har varit så mycket vi gjort sen jag skrev sist så detta blir nog ett rörigt inlägg, men ni börjar väl bli vana vid det här laget? Tycker alla mina inlägg har blivit lite röriga sen Vera kom och sömnen inte är helt okej.

Hinner inte med att sitta vid datorn så mycket som jag vill och det grämer mig. Jag är sån att efter en datorlös dag så kliar det i fingrarna, på riktigt! Därför är det jobbigt för mig att inte HINNA sitta.. varit skillnad om jag hade valt det själv, att göra något annat.. men det är bara tråkiga måsten jag gjort istället, som tvätta, diska, städa, rensa skåp och garderober. Nu är hela lägenheten städad iallafall, men imorgon börjar det om från början.. så fort man äter så blir det ju disk och så vidare. Dessutom har man ju fullt upp med Vera.. idag som exempel har hon knappt sovit på hela dagen, bara korta stunder, sover väldigt oroligt så fort man lägger ner henne och hon ska sova ensam! :( Nu ligger hon och sover på mitt bröst och jag hoppas hon sover en stund, hon måste ju vara helt slut! Inte ens i vagnen sov hon och hon brukar alltid somna i vagnen!

Idag har vi varit på Röda korset i deras sommartält och jag blev så glad när vi kom dit för nu hade dom erbjudandet fyll en kasse med kläder för 50 kronor. Fick med oss två fulla påsar hem med bland annat lite större kläder till barnen att växa i. Perfekt! Sen en hel del fint till mig själv också. :) I fredags fyndade jag ett par krukor men det var på Erikshjälpen på söder, mycket second hand nu, härligt!



Det är TISDAG idag redan, helt galet. Känns som det nyss var torsdag och vi lämnade Viktor till sin pappa! Imorgon ska jag på utvecklingssamtal på dagis, det ska bli intressant, plus att jag får träffa Viktor en stund med för han är på dagis då. :) Efter det ska mamma köra oss till City Gross så vi kan storhandla. Det enda som jag stör mig på med att inte ha körkort är just när man ska storhandla! Då hade det varit guld värt med bil och körkort. Annars saknar jag det inte.. är väl van att åka buss antar jag! Hur känner ni som inte har körkort? Saknar ni det mycket?

I lördags fick vi ett ryck och åkte till Nybro och sov över hos mamma och familjen, Patrik låg dock på sjukhuset men lillebrorsan var hemma också och lillasyster kom hem på söndagen. Jag städade upp i hennes stökiga tonårsrum och snodde med mig en påse kläder till mig, som alltid. ;) Hon får tillbaks dom när jag tröttnar sen och plus lite till så hon är nöjd. Det var riktigt roligt att komma iväg och lillbrorsan är så rolig ibland så man skrattar ihjäl sig nästan när man är där! Krzysztof och han kommer jättebra överens och det är kul att se. :) Lite bilder från lördagen:





Det var första gången Vera träffade sin yngsta morbror och det syns verkligen på bilden att hon är förtjust i honom. :) Mamma körde hem oss på söndagseftermiddagen och egentligen skulle vi tvättat på kvällen men det orkade vi inte, så avbokade den tiden och latade oss istället = glodde på film och sov!

Igår var min kusin Sofie och hennes grabb Caspian här och hälsade på, han är så himla go den ungen, mitt fina kusinbarn! Efter dom hade åkt var det bara städ och sånt resten av dagen/kvällen.


Om mamma hade sett de här bilderna hade hon svimmat, nycklar på bordet betyder ju värsta oturen! ;)

Ja, detta var lite av hur våra dagar har sett ut, i fel ordning men ändå.. ;) Om ni vill kan ni följa mig på instagram, där brukar jag lägga upp åtminstone en bild om dagen: emely_tuvang

2 comments:

  1. så söt så :)). kommer ihåg att jag hade det så med charlie när min mjölk inte var tillräcklig... gud vad jobbigt det var och jag undrade om alla verkligen hade det så jobbigt med sina barn och man inte kunde sätta sig ned själv vid datorn och så. får hoppas vera har en bättre dag imorgon och att du får din sömn i natt!

    kramis

    ReplyDelete
  2. sv haha,ja det är jag också egentligen xD men nu var jag tvungen xD

    ReplyDelete