01 May, 2013

Tidig morgon.

Godmorgon.

Vera vaknade vid 04.00 och jag har matat henne och bytt blöja, sen somnade hon om. Själv kunde jag inte somna om för jag var så hungrig, så nu har jag ätit lite och sätter mig här ett tag. Är pigg som en mört. Det lär jag väl inte vara om ett par timmar dock. ;)

Vi firade inte valborg överhuvudtaget, fick veta att det var valborg bara någon dag innan. Skönt att Krzysztof är ledig idag. :) Vi ska se om det är öppet på Giraffen köpcentrum och isåfall åka och handla lite var det tänkt.

Min mormor fyller år idag, så måste ringa henne och gratta sen. Har inte hunnit ringa dem och berätta att Vera kommit, så det är dags att ringa i vilket fall som helst! De bor i Skåne, så blir inte av att jag träffar dem så ofta, vi var där i december senast tror jag det var. :/ Nackdelen med att inte ha bil och körkort.. man orkar inte åka tåg och byta och hålla på när man har småbarn.

Jag sitter och funderar lite på att börja ha Viktor på dagis en dag i veckan när vi har honom. Han är på dagis två dagar den veckan han är hos sin pappa. Jag tror Viktor behöver leka av sig, speciellt nu när Vera kommit och man inte kan ge honom all uppmärksamhet längre. Isåfall kommer det bli tisdagar och Krzysztof lämnar på morgonen innan han åker till praktiken och jag och Vera hämtar honom på eftermiddagen. Tror det kan funka! Hans dagis ligger i stan, södra området (där hans pappa bor ungefär) så jag måste ta buss till stan och sen byta till en annan buss. Lite bökigt men tror det kan vara värt det för Viktors skull.

På måndag är det rättegång om Viktors boende. För er som inte vet så har jag bara honom måndag-torsdag varannan vecka och hans pappa vägrar mig att ha honom fler dagar än så, utan grund. Så har blivit tvungen att ta det till rättegång då socialen och familjerätten inte varit till någon hjälp alls i den saken. Jag har ju rätt till varannan vecka och förstår inte varför det ens ska behöva gå så här långt. Hade varit skillnad om han hade haft en grund, en anledning.. men nej. Det finns ingen! Så ska bli intressant att se vad som sägs på rättegången.

Vi har ju även fått en ny social anmälan på oss ifrån Viktors farmor, det klagas mycket på Krzysztof i den och hon har aldrig träffat honom, inte ens sett honom. Jag skulle varit på första mötet på socialen för någon vecka sen men avbokade det eftersom vi precis hade fått Vera då och jag kunde inte gå så bra och vill inte dra ut en bebis som inte är en vecka gammal ens på möte. Hon skulle ringa mig, den där handläggaren, men hon har inte ringt än. Bra där. Blir jävligt sur om hon skulle skriva att jag bara struntat i att komma, för jag fick aldrig tag i henne personligen, försökte nå henne i fyra dagar utan resultat så fick avboka genom receptionen. Det skulle inte förvåna mig för i papprena jag fick hem där det stod att det skulle startas en utredning var det massa som inte stämde, t.ex så hade hon skrivit att vi skulle ha barn om några månader, då hade jag två veckor till beräknad förlossning, och hon hade inte ens tagit med viktiga saker jag tog upp. Så det känns inte så jättetryggt att ha henne som handläggare i detta, känns lite som att hon kanske känner den andra parten eller redan har "sympatiserat" med dem fast hon inte får det. Eller så är jag bara paranoid för att jag vet att Viktors farmor känner folk inom socialen...

Oj, nu blev det massa babbel bara. Förlåt.
Så går det när man går upp vid 04.00 på morgonen tror jag. ;)

Avslutar med lite bilder på Vera som togs igår.

  Ha en härlig dag!

3 comments:

  1. hopaps rättegången kommer gå bra!

    jättesöt är vera,hon är så himla lik Krzysztof!

    ha en fin 1maj:),

    ReplyDelete
  2. Åhh vilken liten sötnos. :D

    Kram

    ReplyDelete
  3. Hon är en riktig liten sötnos :)
    Kram

    ReplyDelete