16 February, 2013

Helgen, so far!

Det känns så skumt att ha Viktor på helgen istället för på veckan som jag brukar, men mysigt är det eftersom Krzysztof är hemma också. :) Även att jag inte är så rörlig, så har vi kunnat ha det roligt ändå! Det var igår på dagen som var ett helvete, då jag och Viktor skulle iväg på ett möte och jag kan inte springa (knappt gå, Viktor går fortare än mig just nu) och när Viktor blir bångstyrig och inte lyssnar, så springer han helt sonika ifrån mig, för han vet att jag inte kan springa ikapp honom. Det är otäckt tycker jag, när man är vid vägar osv. :/ Igår fick jag tag i honom till slut, men var helt slut och hade JÄTTEONT sen. Så hädanefter kommer jag inte åka iväg några längre sträckor med honom ensam. Kommer sluta med att han blir påkörd! :( Sen var jag bara deppig resten av dagen och hade hormon svängningar typ. Därav inget bloggande igår! 




Idag har vi bara tagit det lugnt och varit inne mest hela dagen. Viktor har varit sjukt duktig och kissat på toaletten flera gånger idag, inte ens haft blöja, utan ville bara ha kallingar sade han själv. Totally awesome unge jag har! :) Har inte ens tjatat om det här med toaletten för att jag har tänkt att det ska komma av sig själv och visst har det funkat. Jag vet att han går på potta hos sin potta men här har han ju bara en sån där liten toa sits man sätter dit.. och att han säger till när han vill gå OCH hinner dit är jag imponerad av! Så stolt.. :)

Sen kom jag på att vi hade ju en balja i förrådet och Viktor fick precis plats i den fortfarande så vi har haft bad och plask ett bra tag, det tyckte han var roligt.. och Zelda med, för hon skulle vara med hela tiden och hoppade i lite också, haha. Aldrig varit med om en katt som älskar vatten som hon gör! 

Ätit majskolvar har grabbarna gjort med..





När Viktor hade somnat så tittade vi på Breaking Dawn part 2, blev väldigt besviken.. tycker den var så väldigt lökig och töntig om man jämför med den grymma part 1.
 
Nu sitter jag här och ugglar, ska nog göra det en stund till för är inte ett dugg trött (förvånansvärt, eller hur?) Krzysztof sover redan och Zelda med och Viktor ser ut så här en stund efter han somnat:






Ja, det var väl lite av de här dagarna jag inte varit så aktiv här på bloggen, hoppas ni blir nöjda med det. ;) Imorgon ska jag lämna Viktor 16.00.. Det ser jag inte fram emot.. Kommer sakna honom!

Har ni haft en bra helg, so far? :)

Hej svejs!


No comments:

Post a Comment