22 February, 2013

Godmorgon fredag!

Vaknade sent idag.

Börjar bli måttligt trött på att springa upp på natten och gå på toa. Det stör ju sömnen.. jaja, nu är det inte länge kvar tills bebisen kommer. Kan ju hoppas den kommer lite tidigare! Viktor kom på dagen han var beräknad, fast började få värkar 2 dygn innan så och jag hoppas inte detta blir en sån långdragen förlossning. 

Var på sista ultraljudet igår och jag trodde man skulle se mycket tydligare nu än de förra, men icke. Man såg knappt någonting, helt suddig och otydlig.. han var rätt säker på att det är en flicka, så får nog ställa in oss på det nu. :) Sen har jag en av varje och då räcker det med bebisproduktion tycker jag! För att vara gravid är verkligen ingenting jag hurrar för.. Iallafall så såg allt perfekt ut, precis det ordet använde han, så det känns riktigt skönt! Då slappnade man av lite.. och nu längtar jag bara tills det är över och vi får träffa vår lilla snutta!

Barnmorskan har jag fortfarande inte fått tag i och hon har inte ringt, så får väl se om hon skickar ut en ny tid eller något. Sjukt att man inte kan få tag i människan.. det är kanske som Jocke skrev att hon är hemma i hans säng och dricker sprit och lyssnar på Vikingarna, haha. Börjar ju undra! ;)

Idag skulle jag egentligen gått upp tidigt och tagit mig en dusch sen satt igång och städat.. för här ser det ut som satan har haft fest.. men nu orkar jag inte bara för jag vaknade så sent.. så får väl se om det kommer någon energi senare idag.. Nu ska jag fixa och dona med tävlingar som ska upp! :)

Ha en trevlig fredag! :)

No comments:

Post a Comment