21 January, 2015

Det löser sig..

...sade rörmokaren och sket i vasken!

Saker ser ut att lösa sig.. idag när jag kollade min mail hade det nämligen kommit ett erbjudande på en större lägenhet och jag blev så glad och förvånad när jag såg att vi ligger på första plats att få den!! Jag tackade genast ja på den, behöver inte ens titta på den för att veta att vi vill ha den. Det är en 1,5 plans lägenhet med tre sovrum på ovanvåningen. Det är ett område lite längre bort från där vi bor nu och inflytt är 1 maj. Perfekt för oss att hinna spara ihop till en dubbelhyra som det blir då. Jag är så glad, men står i kö nu på samtal till Kalmarhem för att dubbelkolla så att vi verkligen får den för har blivit lurad förut då jag skulle in och skriva kontrakt och då hade någon annan redan skrivit kontrakt på den. Om det stämmer och allt är som det ska efter detta samtal så ska jag ringa min lillasysters "socgubbe" direkt och meddela detta så kommer chansen att hon får ha oss som familjehem hundra procent större. :) Så idag är en bra dag än så länge. Ska bara få tag i lillsyrran med men skitungen sover väl, hon har vänt på dygnet totalt.. om hon ska bo hos oss blir det ändring på det.. ;)

I helgen var min lillebror hos oss, alltid så trevligt när han är hos oss. Vera älskar sin morbror "Bebbe" som hon säger, haha. :) 




Jag jobbade dag på lördagen och det var verkligen tufft att ta sig upp på morgonen efter att ha jobbat endast natt i drygt två månader. Jag slutade halv två och när jag kom hem så var jag jättetrött, somnade klockan sex på kvällen med Vera och vaknade vid nio igen, haha. På söndagen jobbade jag halv ett till tio på kvällen och det var också väldigt tufft när man inte är van, var helt slut när jag kom hem, bussarna går så roligt på söndagar med så var hemma halv tolv cirka.. så på månaden vaknade jag klockan tre på eftermiddagen i chock, haha! Var nog väldigt trött! 


Då på måndagen var det iallafall som vanligt igen, skulle jobba natt.. och var väldigt utvilad efter så lång sömn kan jag säga så den natten var inga problem att jobba mig igenom, haha. :) Sen igår var jag ledig och då var min fina vän Lindha här! Och inatt blir det jobb igen på ett ställe som heter Jungmansgården, det var ett tag sen jag var där men det ska nog gå bra. De har två nya avdelningar nu med, så får se vilken jag hamnar på.. Så dumt att när man jobbar natt där så står det inte vilken avdelning man ska vara på när man får bokningen så det får man luska ut själv när man kommer dit. Jag trivs så enormt bra med att jobba natt alltså, har bara sökt natt i sommar och dag i allra, allra sista hand om det verkligen inte finns något nattvikariat till övers. ;) Imorgon ska jag hämta hit Viktor från dagis med, vad tiden går fort alltså.. Jag hinner knappt märka att han varit hos sin pappa så ska han vara hos oss igen! 


Klippte min lugg med, såg knappt någonting som vanligt.. det blev sådär men får duga.. orkar inte gå till frisören.




Nu innan Vera ska hämtas på dagis så ska jag hinna städa lite och sen sova någon timme med så jag orkar med att jobba inatt. :) Mitt nya städschema fungerar skitbra så det är städat hemma hela tiden, så skönt.

Påminner ännu en gång om tävlingen som pågår, du hittar den HÄR. Det är väldigt få som är med, jag förstår inte varför.. Det är över hundra visningar på inlägget men ändå så få som är med? Stor vinstchans kan jag säga. Den avslutas om bara fyra dagar så passa på att vara med innan dess!

KRAM PÅ ER!

No comments:

Post a Comment