11 June, 2014

Vecka 20 - Spel

Nu har jag missat några veckor i Bloggutmaning365 igen, så nu kör vi det jag missat för er som är intresserade. :)

132. Är du en dålig förlorare?
När jag var liten var jag nog det men nu som vuxen är jag absolut inte det. Blir istället glad för den som vinner, avundsjuk kan man ju vara men det är ju mänskligt men det är inte som att jag tjurar ihop och blir arg och sur om jag inte vinner ett spel.
 
133. Vad för slags spel tycker du mest om att spela?
Jag gillar spel som Monopol och Sätt sprätt på en miljon som exempel. Gamla sällskapsspel och så gillar jag kortspel. :)
 
134. Är du beroende av något spel?
Nä, det kan jag inte påstå. Spelar inte något alls nu. Spelade det där Candy Crush men blev bara irriterad på det så tog bort det. Nu senaste hade jag Family Guy spelet men när jag fick min nya mobiltelefon nu för ett tag sen så har jag inte installerat ett enda spel och planerar inte att göra det heller, känns som slöseri med tid!
 
135. Om du får chansen att fuska i ett spel utan att bli upptäckt, gör du det då?
Nej men jag vet en som gör det.. LINDHA vet ingen som fuskar eller försöker fuska så mycket som hon, haha. 
 
136. Tipsa om ett roligt mobilspel
Det får väl bli Family Guy spelet då, det är rätt roligt. :)
 
137. Hiss och Diss - Spel
 
Hiss:
* Det kan vara en rolig stund med familj/vänner.
* Det kan vara bra tidsfördriv om man t.ex. väntar mycket på buss och sånt.
* Det kan vara bra att ha att muta sitt barn med, haha!
 
Diss: 
- Många blir lätt beroende av diverse olika spel, helst såna som handlar om pengar.
- Onödig tid slösas bort om man spelar mycket.
 
  
138. 5 spel du rekommenderar

- Monopol
- UNO
- Sätt sprätt på en miljon
- Fyra i rad
- Kortspelet DAM tror jag det heter

No comments:

Post a Comment