19 May, 2014

Vecka 19 - Övernaturligt.

VECKA 19 - ÖVERNATURLIGT
125. Har du sett något övernaturligt någon gång?
 
Jag har inte sett något övernaturligt vad jag vet men en gång när jag bodde i Nybro så somnade jag med balkongdörren öppen och tv:n på (hade en sån där loftsäng då) och när jag vaknade så regnade det ute men balkongdörren var helt stängd och tv:n avstängd. Jag och min vän Lena hörde även något krossas i köket där en gång (hade katter så trodde det var dem) men det fanns inget porslin framme som hade krossats. Såna där grejer har hänt rätt mycket i mitt liv, så spöken tror jag absolut på. Men jag har inte sett något hända framför ögonen på mig.
 
126. Tror du det finns aliens på jorden?
 
Nej, det tror jag inte. Har ingen vidare förklaring på det, tror bara inte det.
 
127. Vem är gud enligt dig?
 
Jag tror inte att det finns en gud, jag tror att all religion bara är påhittad. Något har hänt och någon har förstorat det och ändrat så det har blivit helt förvrängt och överdrivet och det kallas nu religion. Typ som ett rykte som startas som i slutändan är allt annat än sant.
 
128. Om du fick ta reda på sanningen om en enda övernaturlig och oförklarlig sak, vad skulle det vara?
 
Vampyrer, hade ju varit intressant att veta om det verkligen finns eller har funnits.
 
129. Tipsa om något övernaturligt som fascinerar dig
 
Något som fascinerar mig så är det tarotkort, jag hade en vän och hennes mamma håller på mycket med det där och alltid när hon lade kort så stämde det mesta in. Man kan ju vrida och vända och tolka så mycket med de där korten så det är en hel vetenskap typ. Skitintressant. Finns en sida där man kan köpa massa sånt till rimliga priser som heter Tarothuset.
 
130. Hiss och Diss - Övernaturligt
 
Hiss:
Att känna en trygghet i att det kanske finns någon som gått bort som håller en hjälpande hand i närheten av en trots att de är döda.
Att allt övernaturligt går att göra så grymma filmer av!
 
Diss:
Att inte veta vad som är på riktigt och inte.
Att man aldrig kommer få veta vad som är på riktigt och inte.
 
131. 5 magiska varelser du önskar fanns på riktigt
 
1. Feer, så vackra!
2. Vampyrer, hade ju varit så häftigt att leva typ som i  serien True Blood.
3. Hustomtar, fast bara de som är snälla.
4. Häxor, fast det finns säkert redan.
5. Smurfar, haha. De är ju tuffa.

No comments:

Post a Comment