10 April, 2014

Vecka 13 - Nyheter

Bloggutmaning365 är skapad av Liie,
kika in där och vad med du också! :)


Nu kör jag de veckorna jag missat, sen blir det varje söndag ett inlägg. Vad tycker ni om att jag kör veckovis istället för varje dag? Bra eller anus? ;)

083. Brukar du vara först att få reda på nyheter bland vänner?

Nej, jag brukar se det mesta på facebook både "riktiga" nyheter och vänners "nyheter". Jag är inte särskilt intresserad av "riktiga" nyheter för oftast är det bara hemskheter ändå som nu i Kalmar län en kille som är anhållen för grov våldtäkt mot barn på en förskola.. jag vill helst inte veta sånt, blir så arg och ledsen av att höra att sånt existerar och att det görs för lite för att få bort det.


 
084. Har du någon trevlig nyhet att berätta?
 
Ja, jag hinner ju sällan skriva några "personliga" inlägg i bloggen nuförtiden. Jag skulle haft hela den här veckan med Vera på dagis men hon blev sjuk, fjärde dagen med feber idag, så vi har vart hemma och jag har inte fått sätta ner henne en sekund!

Den största nyheten är väl att jag fått sommarjobb på ett annat demensboende inom kommunen vilket är både skrämmande och jättespännande. 
 
Sen så ska jag nästa vecka söka in till kurser för att utbilda mig till undersköterska på distans, fick bortvaliderat praktiken i första kursen men andra kursen kommer jag behöva göra praktik, det blir till hösten. Ska söka praktik här i Smedby på ett korttidsboende, eller kanske vårdcentralen? Någon som vet om man får ha praktik på en vårdcentral? 

Det är väl mina personliga nyheter just nu. =)
 
085. Vad för slags nyheter tycker du är mest ointressant?
 
Nyheter om saker som händer i andra länder som inte påverkar oss här i Sverige. Jag kunde inte bry mig mindre, så hemsk är jag.
 
086. Om du inte fick reda på nyheter om vad som hänt i Sverige på en vecka, skulle du tycka det var jobbigt?
 
 Nej, det är nog ofta det händer faktiskt. Jag läser aldrig tidningar, jag tittar sällan på tidningarnas hemsidor, det är om någon vän länkat något på facebook, jag lyssnar aldrig på radio.. om någon skulle fråga mig om vad som hänt i Sverige senaste veckan skulle jag förmodligen inte veta en enda sak.

087. Länka en artikel från aftonbladet.se som är den typ av artiklar du helst läser
 
Nej.. hela datorn hängde sig nu när jag gick in på sidan så det tänker jag inte göra. Dumma aftonbladet.. för mycket skit där för min dator.
 
088. Hiss och Diss - Nyheter
 
Hiss

Finns det någon hiss med nyheter? Ge mig gärna förslag isåfall för jag kommer inte på en enda. Tänk om det inte fanns nyheter.. vad skönt det hade vart. 

Diss

- Det är ofta som nyheterna är förvrängda så man kan ändå inte lita på att det är riktigt sant.
- Oftast händer det bara hemska saker som är "nyheter", jag vill inte veta.
- Det är TRÅKIGT när det blir nyheter mitt i ett tv-program, speciellt utrikes nyheter.

089. 5 ställen du brukar kika på för att få reda på nyheter
 
Eftersom jag inte aktivt söker upp nyheter så får jag nog skippa denna frågan för jag har inte ens ett ställe att uppge.

No comments:

Post a Comment