15 November, 2013

Värsta sjukstugan!

Jag och Vera är sjuka.. jävla förkylning som bara dyker upp och förstör allt. Jag började känna mig lite snorig i tisdags redan och på onsdagsmorgonen var det ett faktum, hade ont i varenda led i kroppen, snoret rann och huvudet värkte. Samma dag började Vera bli sjuk. Har legat hemma och tyckt synd om mig själv och knappt orkat röra mig de här dagarna. 

Det är först idag börjar jag känna mig lite bättre, Vera snorar dock värre än någonsin men det är full fart på henne ändå och ingen feber, skönt det! Hon har börjat krypa ordentligt nu och ställer sig upp mot allt hon får tag i.. skitunge! Jag som hade hoppats att det skulle dröja lite, Viktor gick redan när han var 9 månader, det är för tidigt tycker jag! Det verkar som att lilla Vera också kommer göra det, men man vet aldrig hon kanske kryper jättelänge! Det kommer ett inlägg om bara Vera sen eftersom hon blev 7 månader i onsdags. Kan inte förstå hur hon blivit så stor!? 

Här är Vera med sin morfar, bilderna är från förra helgen när vi var på akuten med Krzysztofs ankel, som "bara" var en svår stukning, det är redan bättre nu, så skönt. :)


 Idag tänkte jag försöka hinna stryka, har en påse med kläder och sånt som stått i två veckor eller mer än det som behöver strykas, haha. Tycker verkligen det är skittråkigt! När jag ändå har strykjärnet framme ska jag försöka mig på att göra egna kantband så jag kan göra fler haklappar, behöver lite bredare än de jag har hemma och har ett perfekt tyg att göra kantband på, så wish me luck! ;) Ska visa er mina senaste sömnadsprojekt i ett annat inlägg sen, funderar på att göra kuddfodral till våra soffkuddar med! :)

I onsdags var min kusin Sofie och lilla Caspian här och hälsade på oss i sjukstugan. Så här mysigt hade Vera det med gudmor och sysslingen:


Nu måste jag äta mellanmål, är så hungrig. Det blir kvarg med bär, tröttnar aldrig på det! ;)

Ha en toppenbra fredag!!

1 comment:

  1. tiden går så jäkla fort.. fattar inte heller att våra små blivit 7 månader, haha! helt sjukt är det.

    skönt att du är bättre iaf. charlie har också varit förkyld och då brukar hon vara jättesnorig men ingen feber och det är full rulle på henne ändå. men nu har vi klarat oss i en vecka, pepparpeppar, haha.

    hoppas vera kryar på sig fort också :). ska köpa hem kvarg tror jag. det är väl kalorisnålt va?

    ReplyDelete