21 June, 2013

Lite om Veras dop!

Vera ska döpas den 7 juli. Jag är inte kristen och har gått ur svenska kyrkan för ett par år sen och är egentligen inte alls intresserad av att hon döps. Krzysztof är katolik och hans familj vill väldigt gärna att Vera döps, så därför blir det att hon ska döpas! Nu när det närmar sig så börjar jag ändå tycka det ska bli roligt.

Svärmor har skickat lite sneak peaks på hennes dopklänning som jag ville ha rosa, hon har varit sömmerska en gång i tiden och det känns riktigt roligt att hon sytt klänningen, då känns det meningsfullt att spara den till Vera får barn en gång i tiden:



Krzysztofs syster och hennes barn som bor i Polen kommer vara här och hans syster blir gudmor (eller fadder som det heter nu) hans ena systerson kommer stanna lite längre i Sverige än de andra och då ska han bo här några veckor. Jag har inte träffat någon av dem och det ska bli så spännande! :)

1 comment:

  1. vad söt :). vi har inte ens börjat planera dopet. Jonas har tagit på sig det ansvaret så jag får hoppas att han tar tag i det snart..

    sv Warm bodies har jag inte sett, började titta på den igår men hade ingen mer tid så ska kolla klart på den imorgon :).

    glad midsommar!

    kram

    ReplyDelete