13 June, 2013

Efterkontroll.

Idag har jag tid hos Mödravården klockan 13.00 för efterkontroll. Fått veta att gyn-undersökningen är frivillig, men kommer nog göra den för säkerhets skull fastän allt känns bra därnere.

Igår var vi på BVC som jag skrev. Snuttan väger nu 5765 gram och är 61 cm lång. Hon ligger långt över på längdkurvan och lite över på viktkurvan, men följer sin egen kurva bra. Vi tittade på Viktors kurva när han var i samma ålder och det var nästan exakt samma där! Långa barn jag har! ;)

På eftermiddagen var socialen här och pratade om Viktor.. utredningen ska vara klar innan de går på semester så det blir nog bara ett möte till. Verkar som att de insett att anmälan från Viktors farmor bara är full av påhitt, vilket känns skönt..

Storebrorsan var här en sväng också och lämnade en påse med skor och bh:ar från mormor, nice! :) 

Fick veta igår kväll att en boende på jobbet har gått bort, känns lite sådär då hon var en av dem som var mest frisk och pigg kändes det som. Jag längtar tills jag börjar jobba lite igen, saknar mina kollegor och de boende också!

Jaaaa, har väl inte så mycket mer att berätta just nu.


2 comments:

  1. hoppas det gick bra på mvc :).

    var på bvc idag med charlie, hon är 60 cm lång och vägde 6035g. hon är stor haha! men de brukar ju bli lite rundare när de äter ersättning :).

    kul att vera växer på bra också :D

    ReplyDelete
  2. Hej! Tipsar om min tävling, hoppas att du inte tar illa upp för min "reklam"... http://finalyan.blogg.se/2013/june/tavlingsdax-2.html#comment

    mvh Liw

    ReplyDelete