12 May, 2013

Recension - Tassa, en modern mockasin!


Viktor har testat ett par TASSA! Som ni ser på bilden så var det precis att de passade då han från en vecka var här och hade storlek 25 tills nästa gång så hade han storlek 26 helt plötsligt och vi fick köpa nya skor till honom för alla var för små! Galet..

  

Information om dessa hittar du HÄR!

Mina tankar om dem:

Storlek:
Det står att de är från ca 10 månader till 4 år och finns i dubbelstorlekarna 19/20, 21/22, 23/24, 25/26. När vi fick hem dessa hade Viktor storlek 25 trodde jag, men som sagt så har han 26 nu.. och han fick på sig dem men ville inte gå med dem mer än en halv dag för sen sade han att "de är lite små", så jag kan inte rekommendera att ett barn som har storlek 26 har dessa. Viktor är inte ens 3 år, så jag vet inte om han har ovanligt stora fötter? Eftersom det står att de är upp till ca 4 år. Dessa kommer jag spara till Vera när hon har storlek 25, eller så kommer min kompis dotter få använda dem så länge, så de ändå kommer att komma till användning för det är ett väldig bra i övrigt. 

Material:
Tassa är i grunden en strumpa och sko i ett - en stickad nylonstrumpa med tjock natur gummisula. 100% nylon  i strumpan. 100%  naturgummi i skon. De är tvättbara, vilket är ett stort plus när man har ungar som smutsar ner sig rätt snabbt! ;)

Funktion:
De är väldigt böjbara och flexibla, perfekta eftersom de går att ha både inomhus och utomhus.. för oss är det speciellt smidigt eftersom vi har en veranda som inte är alltför ren att gå med strumpor på nu på våren/sommaren och på vintern är det väldigt kallt om golven inomhus. Så de fungerar året runt! :)

Utseende:
De är skitsnygga, som ni ser på bilderna! Enda nackdelen är att de bara finns i detta mönster/färg. Förhoppningsvis kommer de börja tillverkas i fler färger, jag hoppas på ROSA eller LIMEGRÖN, hade varit häftigt!

Allmänt:
Den är överlag en superbra toffel, mockasin, sko eller vad man nu vill kalla den, det är ju upp till var och en. Det enda dumma för oss var storleken. Jag gillar inte dubbelstorlekar överhuvudtaget eftersom det kan variera så mycket mellan det minsta och största! Annars har jag ingenting att klaga på, de är smidiga, fina att se på, flexibla att ta på och det största pluset som småbarnsförälder; att de är TVÄTTBARA!

Du kan bland annat köpa dem hos:

De finns även i utvalda butiker runtom i landet.

Om du vill följa dem på facebook så gör du det HÄR!

No comments:

Post a Comment