08 February, 2013

Tröttsam foglossning.

Riktigt trött på den här foglossningen. Jag ska nog vara riktigt tacksam som slapp det helt när jag var gravid med Viktor.. men denna graviditeten har jag nog lika ont så att det täcker upp den smärtfria graviditeten jag hade förra gången. :O

Det är bara ena sidan jag har ont, idag är det värre än igår. Det liksom strålar ner smärta i ena ljumken (den vänstra).. Ni som haft/har foglossning, vet ni om det är normalt eller hur kändes/känns det för er? Jag har ju läst att det kan kännas ner i ljumskarna.. men sån här smärta.. i bara ena ljumsken?

Så fort jag rör mig så börjar jag nästan gråta, kan bara sitta ner.. det gör ont om jag ligger, står eller går. Blir tokig snart!

Och har sista två jobbpassen i helgen och jag ser inte ens fram emot det, får ångest bara jag tänker på det.. vet hur ont jag kommer ha efter ett pass och sen jobba igen dagen efter det.. :( Säger bara en sak.. riktig tur att jag inte ska hämta Viktor på måndag (vi har bytt dagar denna gången, så jag ska hämta på torsdagen och ha honom på helgen för en gångs skull), jag hade inte klarat det!

Idag är det alltså en tycka-synd-om-mig-själv-dag! Häng på och gnäll lite ni med om ni vill, det får man lov till när man är gravid! ;)

1 comment: