15 January, 2013

Jag gillar att kräkas!

Ja, som jag skrev förut idag vaknade ju Viktor supertidigt imorse.. och såklart somnade han helt fel tid bara för det 16.30. Slocknade i soffan framför en film, precis när jag höll på med maten. Håhå jaja.







Ahhhh.. lät han sova en timme, sen väckte jag honom så han fick i sig lite mat.. Strax efter sprang han till sitt rum och ville sova. Jaha ja, blir nog en tidig imorgon också känner jag på mig! ;)

Tidigare idag när vi var till affären, när vi satt och väntade på bussen tillbaka (Ja, jag är fruktansvärt lat och tar hellre buss än att gå med varorna, plus att Viktor inte pallar gå så långt och då vill han att jag ska bära, vilket jag inte klarar nu) då tar han upp massa snö med händerna och såklart fastnar det en del på vantarna och han äter upp det.. bläää.

Jag: Viktor, inte äta snön.. usch!

Viktor: Nej mamma, inte usch, mmmmmm.

Jag: Om snön är smutsig så kan du bli sjuk i magen och kräkas, det skulle väl inte vara kul?

Viktor: Jo, jag gillar att kräkas!

Hmmm, jag har en känsla av att Viktor inte vet vad kräkas betyder? Haha..

No comments:

Post a Comment