28 August, 2010

Nageltrång del 3.

Sista delen förhoppningsvis. Gjorde operationen på tån igår och det gick väl bra förutom att jag verkligen HATAR bedövnings sprutor, det gör SKIT ONT! USCH! Jag svettades som fan och var livrädd och nästan svimmade. BLÄ! Aldrig mer nån sån operation hoppas jag på nu. Idag känns det ingenting i tån, så jävla skönt! Så jag är på himla bra humör idag faktiskt. Däremot vet jag inte hur dom tänkte jag skulle duscha utan att det blir blött, fan omöjligt att få det helt tätt med plast runt, jaja. Fick en tid på måndag då dom ska lägga om det och titta hur det ser ut, men det jag såg här hemma nu när jag bytte så ser det riktigt bra ut! Så idag är jag på bra humör för en gångs skull! :)

Har precis fått Viktor att somna med efter en grinig halvtimme då han vägrade inse att han var trött, nu sover han som en stock! Jag ska passa på att städa nu medans han sover. Hej svejs!

4 comments:

  1. Jocke09:59

    kan redan efter 2-3 dagar börja tvätta tån själv med vatten och tvål och sedan alsolsprit.

    ja, bedövningen är hemsk den första gången. men sen vet man vad som väntar en om det händer igen.

    sen har det mycket med hur läkaren lägger dövningen. en del lägger den så att det gör skit ont sen finns d en del proffs som lägger den perfekt. då känner man knappt något.

    för mig senast tog det 30 min att bedöva tån. fick hur mycket bedövning som helst och det hjälpte inte så mycket. för då kände man när läkaren började klippa.

    ReplyDelete
  2. Det är så skönt att inte ha ont längre, så det var ju verkligen värt det iallafall :)

    Om det skulle hända igen skulle jag nog vara ännu räddare eftersom jag vet hur ont det gör, haha!! illa! Jag är så skraj för sprutor, usch. Jag tycker det känns riktigt otäckt när man är bedövad för man känner ju vad dom gör men det gör ju inte ont, så jävla skumt. Sen tänker jag hur jävla ont det gör egentligen om jag inte hade haft bedövning och då svimmar jag nästan av tanken, haha!

    Hoppas du har det bra i Spanien :)

    ReplyDelete
  3. Jocke22:29

    Om det händer nästa gång ska du vara lugn och ligga avslappnad och inte tänka så mycket på det. Min senaste läkare sa tt det gör mindre ont och att det är vetenskapligt bevisat- de gjorde mycket mindre ont också kan jag säga

    ReplyDelete
  4. Ja, det kan jag tänka mig, men det är svårt att hålla sig lugn :(

    ReplyDelete